خبر فوری

 
 
دیدار پرویز اشرف با سفیر چین پیرامون جان باختن دانشجویان چینی در حمله انتحاری دانشگاه کراچی
کد خبر :1169899753

18:28 1401/02/11


برچسب ها : انتحاری, انفجار انتحاری, پاکستان و چین, حمله انتحاری, رئیس مجلس ملی پاکستان, راجا پرویز اشرف, سفیر چین, کراچی,

راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان بدلیل کشته شدن تعدادی از دانشجویان چینی بر اثر انفجار بمب انتحاری در دانشگاه شهر کراچی با سفیر چین در سفارتخانه این کشور در اسلام آباد دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان بدلیل کشته شدن تعدادی از دانشجویان چینی بر اثر انفجار بمب انتحاری در دانشگاه شهر کراچی با سفیر چین در سفارتخانه این کشور در اسلام آباد دیدار و غم از دست دادن دانشجویان را خدمت سفیر تسلیت عرض نمود.

 رئیس مجلس ملی پاکستان این حمله تروریستی بزدلانه و فجیع را به شدت محکوم کرد و گفت: این حمله توسط دشمنان مشترک پاکستان و چین صورت گرفته است زیرا آنها از رشد روابط اقتصادی و رفاه میان دو کشور بیم دارند.

پرویز اشرف همچنین این حادثه تلخ را خدمت شهروندان داغدار چین و خانواده های قربانیان تسلیت گفت و هر دو طرف بر تعهد خود مبنی بر اینکه اجازه نخواهند داد دشمنان روابط صمیمانه میان دو کشور دوست را خراب کنند، تاکید کردند.

وی با بیان اینکه پاکستان و چین دوستان، برادران و شرکای اقتصادی بسیار صمیمی هستند، گفت: پاکستان برای حفاظت از شهروندان چینی و پروژه های جاری در پاکستان اهمیت زیادی قائل است و دولت پاکستان تمام اقدامات ممکن را برای محاکمه عاملان این جنایت انجام خواهد داد.

رئیس مجلس ملی پاکستان خطاب به سفیر چین گفت: پارلمان پاکستان از هیچ گونه همکاری ممکن دوجانبه با کشور چین در زمینه های مختلف دریغ نخواهد کرد.

راجا پرویز اشرف از نقش سفارت چین و کارکنان آن به رهبری سفیر چین بدلیل همکاری با مقامات قضایی و امنیتی پاکستانی در طول پیگیری پرونده تمجید کرد.

در ادامه این نشست، خانم پنگچونکسو سفیر چین، از دیدار و ابراز همدردی رئیس مجلس ملی پاکستان تشکر و از تلاش های صورت گرفته برای یافتن عاملان این حادثه توسط نهادهای امنیتی دولت پاکستان و ارائه همکاری کامل از سوی آنان قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1