خبر فوری

 
 
دیدار وزیر کشور پاکستان با هیئتی از نمایندگان خانواده های افراد ربوده شده بلوچ
کد خبر :1599714816

11:50 1399/11/30


برچسب ها : آؤانس های اطلاعاتی پاکستان, ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, بستگان افراد ربوده شده, سازمان اطلاعات پاکستان, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, شهروندان بلوچ, شیخ رشید احمد, وزیر کشور پاکستان,

شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان روز گذشته در دیدار با هیئتی از نمایندگان خانواده های افراد ربوده شده بلوچ ابراز داشت: دولت برای بازگرداندن تمامی افراد ربوده تمامی تلاش های خود را به کار بسته است و ما در حال بررسی تمامی ابعاد قانونی در این خصوص هستیم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان روز گذشته در دیدار با هیئتی از نمایندگان خانواده های افراد ربوده شده بلوچ ابراز داشت: دولت برای بازگرداندن تمامی افراد ربوده تمامی تلاش های خود را به کار بسته است و ما در حال بررسی تمامی ابعاد قانونی در این خصوص هستیم.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پس از برگزاری تحصن اعضای خانواده افراد ربوده شده بلوچ در میدان «دی» اسلام آباد برای دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان، شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان هیئتی از نمایندگان خانواده های افراد ربوده شده را به حضور پذیرفت و با آنان به دیدار و گفتگو پرداخت.

شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان در این دیدار ابراز داشت: دولت تمامی تلاش های خود در زمینه بازگرداندن افراد ربوده را به کار بسته است و ما در حال بررسی ابعاد قانونی این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه ما شریک درد اعضای خانواده افراد ربوده شده هستیم خاطرنشان کرد: ما وضعیت خانواده هایی که عزیزانشان ربوده شده اند را درک میکنیم و تاکنون بسیاری از افراد ربوده شده نیز بازگردانده شده اند.

وی خاطرنشان کرد: این یک مسئله انسانی است و ما با جدیت این مسئله را تحت پیگیری داریم، تمامی سازمان های دولتی در حال انجام اقدامات عملی برای بازگرداندن افراد ربوده شده هستند و با تلاش های دولت تاکنون چندین نفر از افراد ربوده شده آزاد شده اند.

وزیر کشور پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با هیئت نمایندگان اعضای خانواده افراد ربوده شده گفت: عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز در نشست کابینه دولت به تصویب قانون در خصوص افراد ربوده شده اشاره نمود، وزارت قانون در حال بررسی تمام ابعاد قانونی در خصوص موضوع افراد ربوده شده است.

این در حالی است که اعضای خانواده افراد ربوده شده پس از پایان این نشست با بیان اینکه وزیر کشور ضمانت کافی برای بازگرداندن افراد ربوده شده ارائه نداد اعلام نمودند: اگرچه وزیر کشور قول همکاری همه جانبه برای بازگرداندن افراد ربوده شده داد اما ضمانت کافی در این خصوص داده نشد، بنابر این ما به تحصن خود ادامه خواهیم داد.

لازم به ذکر است اعضای خانواده افراد ربوده شده بلوچ پس از تحصن در مقابل باشگاه مطبوعاتی اسلام آباد و عدم توجه مسئولان دولتی و امنیتی پاکستان به ویژه عمران خان در پایان ششمین روز از آغاز این تحصن تصمیم به انجام راهپیمایی از باشگاه مطبوعاتی اسلام آباد به سوی میدان «دی» پایتخت گرفتند و توانستند علی رغم تلاش های پلیس برای متوقف نمودن این راهپیمایی خود را به میدان «دی» اسلام آباد برسانند و در آنجا به تصحن بپردازند.

گفتنی است میدان دموکراسی اسلام آباد که با حرف اول آن با عنوان میدان D شناخته می شود در یکی از معابر اصلی پایتخت پاکستان قرار دارد و بسیاری از نهادهای رسمی کشور همچون کاخ ریاست جمهوری، مجلس سنا، دیوان عالی، پارلمان و دیگر وزارت خانه های مهم کشور در نزدیکی این میدان واقع شده اند.

 

ارسال نظر

 
1