خبر فوری

 
 
دیدار وزیر نیروهای مسلح انگلیس با سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1719684935

15:16 1401/03/03


برچسب ها : اسلام آباد, دیدار, سهیل محمود, معاون وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر نیروهای مسلح بریتانیا,

جیمز هیپی وزیر نیروهای مسلح انگلیس روز سه شنبه3 خرداد (24 می) با سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان در دفتر وزارت خارجه اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | جیمز هیپی وزیر نیروهای مسلح انگلیس روز سه شنبه3 خرداد (24 می) با سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان در دفتر وزارت خارجه اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

به گفته سخگوی وزارت امور حارجه پاکستان، در این دیدار روابط دوجانبه و همچنین اوضاع منطقه ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در همین حال، سهیل محمود بیان کرد: پاکستان برای روابط خود با انگلیس اهمیت زیادی قائل است و سعی دارد آن را به سطوح جدیدی برساند.

سهیل محمود یادآور ماهیت تاریخی و طولانی مدت مشارکت پاکستان و انگلیس شد و بر تعهد پاکستان جهت توسعه هرچه بیشتر همکاری های چندجانبه از جمله تجارت، سرمایه گذاری، امنیت، دفاع، فرهنگ و روابط عمومی میان پاکستان و انگلیس تاکید کرد.

وی بر نقش مهم پاکستانی های مقیم بریتانیا جهت پیشبرد روابط دوجانبه همچنین بر اهمیت ثبات راهبردی و حل مسالمت آمیز مناقشه جامو و کشمیر در جنوب آسیا پافشاری کرد.

در ادامه، وزیر نیروهای مسلح انگلیس بر اهمیت مشارکت انگلیس و پاکستان و تمایل انگلیس برای گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد و از همکاری پاکستان با جامعه جهانی به ویژه انگلیس از زمان پیشرفت کشور افغانستان در ماه اوت 2021 قدردانی به عمل آورد.

وی همچنین از پاکستان بدلیل تسهیل خروج دیپلمات های انگلیسی از افغانستان تشکر کرد و هر دو طرف توافق کردند که روابط دوجانبه و تبادلات سطح بالای خود را به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک پاکستان و انگلیس حفظ کنند.

ارسال نظر

 
1