خبر فوری

 
 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | حنا ربانی وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه با ویکتوریا نولاند معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مود علاقه مشترک از جمله اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه طی این دیدار از آمریکا برای کمک 55 میلیون دلاری به پاکستان و ابراز همبستگی با مردم کشور تشکر کرد.

وی افزود: سفر نمایندگان کنگره و مقامات آمریکایی به پاکستان، برای مردم پاکستان نمایانگر همدردی آمریکا با آن ها بود. وی همچنین معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا را از میزان خسارات جانی و مالی ناشی از سیل در پاکستان از جمله آواره شدن 33 میلیون نفر، آگاه کرد.

وی گفت: پاکستان با وجود انتشار کمتر از 1 درصد گازهای گلخانه ای، آسیب زیادی از تغییرات آب و هوایی دیده است. وی با اشاره به کمک های دولت پاکستان به سیل زدگان گفت که کمک های مداوم و طولانی مدت جامعه بین المللی به پاکستان برای احیا و بازسازی کشور لازم است.

وی طی این دیدار بر این موضوع تاکید کرد که پاکستان و آمریکا روابط تجاری، سرمایه گذاری و روابط عمومی مبتنی بر اعتماد و احترام متقابل با یکدیگر داشته و فرصت های زیادی برای افزایش روابط دوجانبه بین دو کشور وجود دارد.

وی همچنین طی این دیدار بر موضوع نقض حقوق بشر در ایالت جامو و کشمیر توسط هند اشاره کرد و بر محوریت حل مسئله کشمیر به منظور ایجاد امنیت و ثبات منطقه ای تاکید کرد و گفت که هند در حال ظلم کردن به مردم جامو و کشمیر بطور غیرقانونی است. وی همچنین بر لزوم برقراری امنیت، ثبات و توسعه در افغانستان و کشورهای اطراف آن تاکید کرد.

معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا نیز طی این دیدار با ابراز تاسف از خسارات جانی و مالی وارد شده به پاکستان طی سیل، گفت که آمریکا به پاکستان برای احیا و بازسازی آن کمک خواهد کرد.

وی به این موضوع تاکید کرد که آمریکا گفتگو ها بین دو کشور را در موضوعات تغییرات آب و هوایی، بهداشت، انرژی، تجارت، سرمایه گذاری و غیره ادامه خواهد داد.

این دیدار در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انجام شده است.

ارسال نظر

 
1