خبر فوری

 
 
دیدار وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه با مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه
کد خبر :1884992826

09:42 1401/07/27


برچسب ها : آمانوئل بون, پاریس, پاکستان و فرانسه, حنا ربانی, مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه, وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه,

وزیر مشاور دولت پاکستان در جریان سفر خود به فرانسه با مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور این کشور به دیدار و رایزنی پرداخت.


پاریس: به گزارش راز نیوز| وزیر مشاور دولت پاکستان در جریان سفر خود به فرانسه با مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور این کشور به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس اعلام دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، سرکار خانم حنا ربانی کهر وزیر مشاور پاکستان در امور خارجه که در سفری رسمی در پاریس پایتخت فرانسه حضور دارد روز گذشته با آمانوئل بون مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه و ابعاد مختلف همکاری‌های موجود میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مقامات دو کشور همچنین موضوعات مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی را نیز مورد بررسی قرار دادند.

خانم حنا ربانی کهر وزیر دولت پاکستان در ادامه دیدارهای خود در فرانسه با برتراند ولکنیر مدیر کل آژانس توسعه فرانسه نیز دیدار کرد.

وی در این دیدار از همکاری‌های آژانس توسعه فرانسه در پروژه‌های انرژی، توسعه پایدار شهری و تغییرات آب و هوایی پاکستان تمجید نمود.

دو طرف در این دیدار پیرامون ابعاد مختلف همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور در آینده نیز به گفتگو پرداختند.

وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه علاوه بر این با سناتور پاسکال الیزارداور رئیس گروه دوستی پاکستان فرانسه و سناتور گیشل جوردا عضو گروه دوستی پاکستان فرانسه نیز در محل ساختمان سنای فرانسه به دیدار و رایزنی پرداخت.

وزیر امور خارجه از نقش سناتور الیزارد در  توسعه روابط دوجانبه پاکستان و فرانسه به ویژه همکاری پارلمانی قدردانی کرد.

در این دیدار روابط سیاسی، تجاری، سرمایه گذاری، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی بین دو کشور و همچنین وضعیت سیل در پاکستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

 
1