خبر فوری

 
 
دیدار وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه با سفیر آمریکا در امور آزادی های مذهبی
کد خبر :1688619498

15:51 1401/06/31


برچسب ها : اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل, پاکستان و آمریکا, حنا ربانی, دولت آمریکا, رشاد حسین, سفیر آمریکا در امور آزادی مذهبی, نیویورک, وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه,

وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه و سفیر آمریکا در امور آزادی های مذهبی امروز پنجشنبه در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار نمودند.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه و سفیر آمریکا در امور آزادی های مذهبی امروز پنجشنبه در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرکار خانم حنا ربانی کهر وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه که همراه نخست وزیر این کشور در نیویورک حضور دارد امروز با رشاد حسین سفیر آمریکا در امور آزادی های مذهبی به دیدار و رایزنی پرداخت.

حنا ربانی در این دیدار ابراز داشت: پاکستان اهمیت ویژه ای برای حفظ و توسعه حقوق اقلیت های مذهبی قائل است و قانون اساسی پاکستان حقوق جداگانه ای را برای آنان اختصاص داده است.

وی افزود: پارلمان پاکستان در زمینه حفظ حقوق شهروندان به ویژه اقلیت ها با جدیت هرچه تمام تر در حال فعالیت است، تنوع ادیان در پاکستان بخشی از قدرت این کشور به شمار می رود. اعضای جامعه اقلیت ها نقش ویژه ای در بخش های اجتماعی و اقتصادی پاکستان ایفا می کنند و آنان دارای نمایندگانی در پارلمان، دادگستری و دیگر سازمان های خدماتی و اداری کشور هستند. تلاش ها برای تقویت این اقلیت ها از نظر سیاسی و نیز افزایش نمایندگان وابسته به این اقلیت ها در بخش های گوناگون ادامه دارد.

وزیر پاکستانی در بخش دیگری از اظهارات خود در این دیدار خاطرنشان کرد: افزایش خشونت، افراط گرایی و آزار و اذیت اقلیت ها در هند از یک سو و از سویی دیگر سرکوب مستمر مردم منطقه جامو و کشمیر توسط دولت هند باید باعث نگرانی عمیق و جدی جامعه جهانی به ویژه آمریکا گردد.

رشاد حسین سفیر آمریکا در امور آزادی های مذهبی نیز در جریان این دیدار جان باختن شمار کثیری از شهروندان پاکستانی در نتیجه سیل ویرانگر اخیر در این کشور را تسلیت گفت و نسبت به خسارت های به بار آمده و نابودی زیرساخت ها در پاکستان ابراز تاسف نمود.

 

ارسال نظر

 
1