خبر فوری

 
دیدار وزیر فدرال پاکستان با هیئت بانک جهانی
کد خبر :443333984

13:19 1402/02/14


برچسب ها : آموزش و پرورش, پاکستان و بانک جهانی, رانا تنویر حسین, هیئت بانک جهانی, وزیر آموزش و پرورش پاکستان,

هیئت عالی رتبه بانک جهانی به ریاست خانم ممتا موری معاون توسعه منابع انسانی بانک جهانی روز چهارشنبه (13 اردیبهشت) با رانا تنویر حسین وزیر آموزش و پرورش پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت عالی رتبه بانک جهانی به ریاست خانم ممتا موری معاون توسعه منابع انسانی بانک جهانی روز چهارشنبه (13 اردیبهشت) با رانا تنویر حسین وزیر آموزش و پرورش پاکستان دیدار کرد.

گفتنی است در این نشست علاوه بر معاون وزیر آموزش و پرورش، دیگر مقامات این وزارت نیز حضور داشتند.

وزیر فدرال پاکستان ضمن خوشامدگویی به هیئت بانک جهانی، اقدامات این بانک در پاکستان را مورد ستایش و تمجید قرار داده و گفت : ارتقای آموزش یک کار بسیار بزرگی است .

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه های مهمی با مشارکت بانک جهانی در حال اجرا هستند که نیازمند سرعت بخشیدن می باشند، گفت: پاکستان به رهبری نخست وزیر شهباز شریف به تحصیل اهمیت بسزایی داده است. وی توضیحاتی در مورد استراتژی دولت پاکستان در زمینه خاتمه بخشیدن به تعداد کودکان خارج از مدارس که درحال تحصیل نمی باشند، ارائه کرد و گفت: افزایش تحصیلات دختران مورد توجه است و در عین حال باید بودجه بورسیه دختران نیز افزایش یابد.

رانا تنویر حسین اظهار داشت که با تقویت سامانه ملی اطلاعات و اطلاعات آموزش و پرورش می توان سیاست های بهتری و آگاهانه ای اتخاذ کرد و از اولویت های دولت فعلی گسترش آموزش فنی و تخصصی می باشد. یکی از حوزه های تمرکز، هموار کردن مدارس و مراکز آموزشی دینی است که فرصت های آموزشی را برای دانش آموزان در سطح ملی فراهم می کنند.

وی افزود: یک سازمان تنظیم مقررات ویژه تشکیل شده است که تحت آن 14 هزار مراکز آموزش دینی از 40 هزار را در سطح ملی ثبت کرده است.

معاون توسعه منابع انسانی بانک جهانی عملکرد وزارت آموزش و پرورش در اجرای پروژه های جاری مشترک را مورد تمجید قرار داد و از پشیبانی وزیر تشکر کرد.

ارسال نظر

 
1