خبر فوری

 
 
دیدار وزیر صنایع کشاورزی مالزی با مشاور نخست وزیر پاکستان در امور پاکستانی های مقیم خارج
کد خبر :1822575366

15:28 1401/01/12


برچسب ها : ایوب آفریدی, پاکستان و مالزی, دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور شهروندان مقیم خارج از کشور, نیروی کار, وزیر صنایع کشاورزی و کالاهای اولیه مالزی, کارگران پاکستانی,

خانم داتو زورایدا قمرالدین وزیر صنایع کشاورزی و کالاهای اولیه مالزی که در پاکستان به سر می برد روز جمعه در صدر هیئت عالی رتبه با ایوب آفریدی مشاور نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم داتو زورایدا قمرالدین وزیر صنایع کشاورزی و کالاهای اولیه مالزی که در پاکستان به سر می برد روز جمعه در صدر هیئت عالی رتبه با ایوب آفریدی مشاور نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه و گسترش سطح همکاری ها در زمینه های مختلف از جمله اعزام نیروی کار پاکستانی به مالزی به بحث و گفتگو پرداختند.

وزیر صنایع کشاورزی و کالاهای اولیه مالزی در این دیدار ابراز داشت: بر خلاف کارگران دیگر کشورها، نیروی کار پاکستانی برای جامعه و فرهنگ مالزی مناسب هستند و بر همین اساس نیروی کار خوبی برای کشور ما ثابت خواهند شد.

وی با بیان اینکه مالزی نیازمند نیروی کار در زمینه صنعت کشاورزی است افزود: صنعت کشاورزی دستمزد بهتری نسبت به حداقل حقوق مصوب را به کارگران پرداخت می کند و ما از صمیم قلب از نیروی کار پاکستانی در این زمینه استقبال می کنیم.

وزیر دولت مالزی تصریح کرد: وضعیت زندگی کارگران بخش کشاورزی در مالزی مطابق به قوانین و ضوابط سازمان بین المللی کار می باشد و کشور ما شرایط مرفه و رضایت بخش زندگی را برای زحمت کشان این قشر فراهم می کند. ما در حال ایجاد مرکز آموزشی برای فرزندان این قشر هستیم که این کارگران را به جامعه مالزی ملحق می کند.

وی اطمینان بخشی نمود: تسهیلات و امکانات اساسی برای کارگران پاکستانی در صنعت کشاورزی فراهم خواهد شد.

عشرت علی معاون وزارت شهروندان پاکستانی مقیم خارج در این دیدار اظهار داشت: وزارتخانه مسئولیت جهت دهی کارگران پاکستانی را قبل از عزیمت آنها به مالزی به عهده خواهد گرفت و ما با مراکز آموزشی خود با مراکز آموزشی مالزی همکاری خواهیم کرد تا آموزش های مختلف را برحسب تقاضا ارائه دهیم.

وی افزود: کارگران پاکستانی در زمینه همکاری با نیروی کار مالزی و تقویت مهارت های آنان و پاسداری از قوانین سازمان بین المللی کار به ایفای نقش خواهند پرداخت.

ایوب آفریدی مشاور نخست وزیر پاکستان در امور شهروندان مقیم خارج نیز در دیدار با وزیر دولت مالزی خاطرنشان کرد: پاکستان در حال ایجاد مرکز اطلاعات برای ارائه نیروی انسانی به کشورهای مختلف مطابق با تقاضای آنان است، علاوه بر آن عمران خان در حال تلاش برای آغاز طرح اعطای وام با شرایط آسان به شهروندان پاکستانی مقیم خارج از کشور است.

وی افزود: قاچاق به ویژه قاچاق انسان به تقویت تامین مالی گروه های تروریستی و پولشویی منجر می شود و پاکستان در حال تلاش برای خاتمه این موارد خلاف قانون است.

ایوب آفریدی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به پروژه دولت پاکستان برای کاشت ده میلیارد درخت تصریح کرد: پاکستان با توجه به اجرای این پروژه مهارت و تجارب گسترده ای را در این زمینه کسب کرده است و وزارت شهروندان مقیم خارج نیروی کار خود را پس از آموزش در اختیار کشورها قرار خواهد داد. کارگران ما بسیار زحمت کش و دارای ساختار جسمی قوی هستند، امری که باعث شده کشورهای خاورمیانه این کارگران را نیروی کار استثنایی بدانند.

وزیر صنایع کشاورزی و کالاهای اولیه مالزی در پایان اظهار داشت: مالزی نیازمند 500 هزار نیروی کار در بخش کشاورزی است و بیشترین سهمیه این بخش به پاکستان اختصاص دارد و ما خواستار ایجاد جامعه شهروندان پاکستانی در کشور خود هستیم.

ارسال نظر

 
1