خبر فوری

 
 
دیدار وزیر دفاع ترکیه با دکتر عارف علوی در اسلام آباد
کد خبر :1229304489

16:57 1400/05/20


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, خلوصی آکار, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, ملاقات, وزیر دفاع ترکیه,

ژنرال بازنشسته خولوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز چهارشنبه با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | ژنرال بازنشسته خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز چهارشنبه با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار کرد.

طی این دیدار، دکتر عارف علوی بیان کرد: روابط پاکستان و ترکیه باید در زمینه دفاعی گسترش یابد، همچنین جهان اسلام با مشکلات مختلف و شرایط وخیمی روبرو است و جهان اسلام برای غلبه بر چالشی بزرگ مانند اسلام هراسی به وحدت نیاز دارد.

وی ادامه داد: عقیده پاکستان و ترکیه در مورد مسائل بین المللی مشترک است و همکاری کامل میان پاکستان و ترکیه در همه مجامع بین المللی وجود دارد.

دکتر عارف علوی بیان کرد: پاکستان تحت تأثیر جنگ طولانی مدت در افغانستان قرار گرفته و پاکستان بزرگترین بهره بردار صلح در افغانستان خواهد بود. به همین مناسبت، پاکستان در زمینه صلح و ثبات در افغانستان نقش صادقانه ای ایفا می کند. همچنین پاکستان به حمایت خود از ترکیه در موضوع قبرس ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور پاکستان از حمایت ترکیه در زمینه های کشمیر و FATF قدردانی کرد.

از سوی دیگر، وزیر دفاع ترکیه از جانب رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه  از رئیس جمهور پاکستان برای سفر به ترکیه دعوت به عمل آورد.

در ادامه هولوسی آکار وزیر دفاع ترکیه گفت: دو کشور برادر باید به تلاش های مشترک خود را در موضوعات مورد علاقه دو جانبه ادامه دهند. همچنین ترکیه به حمایت از پاکستان در مورد اختلافات جامو و کشمیر ادامه می دهد.

وی در پایان بیان کرد: هر دو کشور بایستی در زمینه های مختلف از جمله آموزش های نظامی همکاری مضاعفی داشته باشند.

ارسال نظر

 
1