خبر فوری

 
 
دیدار وزیر دفاع تاجیکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :290174311

16:27 1400/04/24


برچسب ها : افغانستان, انرژی, بندر گوادر, پاکستان و تاجیکستان, تجاری, جامو و کشمیر, دفاعی, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, گردشگری, هند, وزیر دفاع تاجیکستان, کریدور اقتصادی,

در روز چهارشنبه سرهنگ ژنرال شیر علی مرزو وزیر دفاع تاجیکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در ساختمان ریاست جمهوری دیدار کرد.


 

اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | در روز چهارشنبه، طی دیدار سرهنگ ژنرال شیر علی مرزو وزیر دفاع تاجیکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در ساختمان ریاست جمهوری، دکتر عارف علوی بیان کرد: روابط پاکستان و تاجیکستان باید در زمینه های تجاری ، دفاعی ، انرژی ، گردشگری و فرهنگی تقویت گردد، همچنین بایستی تبادل هیئت های اقتصادی و فرهنگی برای افزایش حجم تجارت دوجانبه میان دو کشور ارتقا یافته و همچنین بندر گوادر و کریدور اقتصادی چین و پاکستان فرصت های گسترده ای را برای کشورهای منطقه و توسعه فراهم می سازد.

وی افزود: پاکستان برای روابط خود با تاجیکستان اهمیت ویژه ای قائل بوده و روابط میان دو کشور براساس روابط مستحکم تاریخی ، مذهبی و فرهنگی بنا شده است.

وی ادامه داد: بندر گوادر و کریدور اقتصادی چین و پاکستان فرصت های زیادی را برای کشورهای منطقه و تاجیکستان فراهم می سازد و تاجیکستان می تواند با صادرات کالاهای خود به خارج از بندر گوادر از مزایای آن نیز بهره مند شود.

وی بیان کرد: هماهنگی بین ارتش و رهبری دفاعی در بالاترین سطح میان دو کشور، موجب ارتقاء همکاری نظامی خواهد شد.

دکتر عارف علوی جنایات علیه مسلمانان در جامو و کشمیر تحت اشغال هند را مورد خطاب قرار داده و گفت : هند نقش خود را با استفاده از خاک افغانستان برای حمایت از فعالیت های تروریستی علیه پاکستان، ایفا می کند.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که سفر وزیر دفاع تاجیکستان به پاکستان باعث تقویت بیشتر همکاری دفاعی میان دو کشور خواهد شد.

همچنین وزیر دفاع تاجیکستان بر لزوم توسعه روابط نظامی و دفاعی میان پاکستان و تاجیکستان به نفع هر دو کشور تاکید کرد.

و در آخر وزیر دفاع تاجیکستان از دولت پاکستان به دلیل استقبال گرم و مهمان نوازی شان صمیمانه تشکر کرد.

ارسال نظر

 
1