خبر فوری

 
 
دیدار وزیر خزانه داری پاکستان با رئیس بانک جهانی و مقامات عالی رتبه IMF در واشنگتن
کد خبر :728612678

15:17 1398/01/22


برچسب ها : IMF, آمریکا, بانک جهانی, پاکستان, صندوق بین المللی پول, واشنگتن,

اسد عمر وزیر خزانه داری پاکستان در سفر خود به ایالات متحده آمریکا برای شرکت در اجلاس فصلی بانک جهانی و IMF ، با دیوید ملپاس رئیس بانک جهانی و دیوید لپتن معاون مدیر عامل صندوق بین المللی پول IMF دیدار و گفتگو کرد.


 

به گزارش راز نیوز، اسد عمر وزیر خزانه داری پاکستان در سفر خود به ایالات متحده آمریکا برای شرکت در اجلاس فصلی بانک جهانی و IMF ، با دیوید ملپاس رئیس بانک جهانی و دیوید لپتن معاون مدیر عامل صندوق بین المللی پول IMF دیدار و گفتگو کرد. رئیس بانک جهانی در این دیدار، فعالیت های کشور پاکستان در رابطه با اصلاحات در بخش اقتصادی را قابل تحسین خوانده و متعهد به ادامه حمایت های خود از این کشور شد. در دیدار اسد عمر وزیر دارایی پاکستان با معاون مدیر عامل، IMF طرفین در خصوص مذاکرات در زمینه وام به گفتگو پرداختند. قابل ذکر است که اسد عمر وزیر خزانه داری پاکستان در حاشیه سفر خود علاوه بر دیدار با مقامات عالی رتبه بانک جهانی و IMF و صحبت در رابطه با پروژه های توسعه اقتصادی، با اعضای کنسولگری پاکستان در آمریکا نیز دیدار و موضوع زمینه های کسب و کار در پاکستان را محور گفتگوی خود قرار داد.
 


اسد عمر همچنین طی دیدار با اعضای شورای تجارتی پاکستان_آمریکا و مقامات شرکت های بین المللی از اقدامات تسهیل آمیز کشور پاکستان برای کسب و کار خبر داد.
وی علت عدم اتخاذ برنامه اقتصادی از IMF را عدم تفاهم میان دوطرف خواند و اذعان داشت که طی شش ماه گذشته با صندوق بین المللی پول IMF تبادل اطلاعات کرده ایم. وی از دادن پاسخ به خبرنگاران در رابطه با مذاکرات پاکستان و صندوق بین المللی پول امتناع ورزید و گفت : نمی توان تمامی موضوع ها را مقابل رسانه ها بیان نمود، اما رئیس بانک جهانی متعهد به ادامه حمایت و کمک های خود با پاکستان شده است.
گفته می شود که این دیدار ها از آن جهت که حمایت آمریکا برای عرضه بسته های کمکی بانک جهانی و IMF به دیگر کشور ها مهم است، دارای اهمیت بسزایی است.
پاکستان از تاریخ 22 فروردین ماه 1392 عضو صندوق بین المللی پول IMF شده بود و تاکنون توانسته 21 مرتبه از آن وام دریافت کند. پاکستان از ماه اکتبر سال گذشته میلادی نیز به دلیل وضعیت بحران اقتصادی خود مجددا برای دریافت وام به IMF مراجعه کرده بود که تاکنون روند دیدار ها برای دریافت وام ادامه دارد.

ارسال نظر

 
1