خبر فوری

 
 
دیدار وزیر توسعه و برنامه ریزی پاکستان با سفیر چین
کد خبر :1602007590

18:24 1397/09/05


برچسب ها : پاکستان, تروریست, تروریسم, چین, داعش, طالبان,

حملات و اقدامات ارتش آزادی خواه بلوچستان باعث به خطر افتادن روابط میان پاکستان و چین شده است.


وزیر توسعه ،برنامه ریزی و اصلاحات پاکستان مخدوم خسرو بختیار گفت : حمله انجام شده در کراچی توطئه ای علیه پروژه CPEC بوده است. دشمنان پاکستان نمی توانند آسیبی به عزم و موضع پاکستان در رابطه با CPEC وارد کنند. ملت پاکستان از روابط تاریخی پاکستان _ چین و CPEC حمایت می‌کند. گفتنی است وی این سخنان را در دیدار خود با سفیر چین ، یاو جنگ در سفارت چین ابراز کرد.

در این دیدار، وزیر با لحنی تند حمله انجام شده به کنسولگری چین در کراچی را محکوم کرد. سفیر چین نیز از نیروهای امنیتی پاکستان بابت جلوگیری از موفقیت این حمله تروریستی بسیار تشکر کرده و آن را قابل تحسین خواند. خسرو بختیار خاطر نشان کرد که پاکستان امنیت کامل را برای شهروندان چینی و پروژه های CPEC فراهم خواهد کرد.

وی همچنین افزود، با تحقیقات درحال انجام، بزودی عناصر و دست اندرکاران این حمله تروریستی را دستگیر خواهیم کرد. دو طرف نیز طی این دیدار بر افزایش روابط دو جانبه و پروژه های CPEC موافقت کردند. در این دیدار علاوه بر بررسی پیشرفت پروژه CPEC، در رابطه با آمادگی های انجام شده برای JCC نیز گفتو گویی انجام شد.

لازم به ذکر است، طبق گفته اتاق فکر چین، حملات و اقدامات ارتش آزادی خواه بلوچستان باعث به خطر افتادن روابط میان پاکستان و چین شده است. امکان تاثیر پذیری CPEC از این خطر نیز است.

گفتنی است در گزارش منتشر شده از سوی The Knowfar Institute for Strategic and Defence Studies ،در آن اینگونه آمده است که 300 تن از مسلمانان چین به گروه داعش ملحق شده اند، که اکنون در عراق، سوریه، تایلند، میانمار و ترکیه در حال فعالیت هستند. طبق این گزارش، گروه های مختلف مخالف پاکستان خطری برای CPEC نیز هستند. گروه هایی همچون : جنبش طالبان پاکستان، ارتش آزادی خواه بلوچستان و گروه های مختلفی که علیه پاکستان فعالیت می کنند.

ارسال نظر

 
1