خبر فوری

 
 
دیدار وزیر توسعه بین المللی کانادا با وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه
کد خبر :1517204129

11:44 1401/06/22


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و کانادا, پنجاب, حنا ربانی, دیدار, هارجیت سینگ ساجان, وزیر توسعه بین المللی کانادا, وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه,

هارجیت سینگ ساجان وزیر توسعه بین المللی کانادا به همراه هیئتی با حنا ربانی وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | هارجیت سینگ ساجان وزیر توسعه بین المللی کانادا به همراه هیئتی با حنا ربانی وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک  از جمله روابط دوجانبه پاکستان و کانادا بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر توسعه بین المللی کانادا طی این دیدار با ابراز همدردی با سیل زدگان پاکستان ابراز امیدواری کرد که روند احیا و بازسازی پاکستان بزودی انجام شود.

وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه نیز طی این دیدار با تشکر از وزیر توسعه بین المللی کانادا برای سفر به پاکستان در این شرایط بحرانی، از هیئت کانادایی برای ابراز همبستگی با سیل زدگان پاکستان تشکر کرد.

وی طی این دیدار گفت: طی سیل در پاکستان بیش از 1300 نفر جان باخته و بیش از 33 میلیون نفر بی خانمان شده اند. این بلای طبیعی آثار منفی طولانی مدتی بر امنیت غذایی، بهداشت و اقتصاد پاکستان بر جای گذاشته است.

 وی افزود: پاکستان کمتر از یک درصد گازهای گلخانه ای را منتشر می کند اما جزو کشورهایی است که بیشترین آسیب را از تغییرات آب و هوایی دیده اند.

وی طی این دیدار خواستار اقدامی یکپارچه و قاطع برای مقابله با تغییرات آب و هوایی توسط جامعه بین المللی شد و گفت که دولت پاکستان با وجود امداد و نجات سیل زدگان پاکستان، نیازمند بسیج موثر منابع و تعهد طولانی مدت جامعه بین المللی است.

وی گفت: طرح های توسعه کانادا در پاکستان موجب توانمند سازی زنان و ایفای نقش موثر آن ها در بخش های اجتماعی و توسعه اقتصادی شده است.

وی طی این دیدار خواستار همکاری پاکستان و کانادا در زمین های تغییرات آب و هوایی، کشاورزی و روابط مردم پاکستان و کنادا با یکدیگر شد.

وزیر توسعه بین المللی کانادا نیز طی این دیدار گفت: ما به دولت پاکستان برای بازسازی زیرساخت های آسیب دیده و احداث سازه های مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی کمک خواهیم کرد.

وی گفت که برای بررسی میزان خسارات وارد شده طی سیل به پاکستان به همراه هیئتی به این کشور سفر کرده است. در این هیئت 3 نماینده مجلس سنای کانادا به نام اقرار خالد، سلما زاهد و شفقت علی که اصالت پاکستانی دارند، نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1