خبر فوری

 
دیدار وزیر بهداشت ترکیه با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1907967038

15:04 1401/03/13


برچسب ها : آنکارا, پاکستان و ترکیه, محمد شهباز شریف, مقابله با کرونا, نخست وزیر پاکستان, وزیر بهداشت ترکیه,

نخست وزیر پاکستان در دیدار با وزیر بهداشت ترکیه بر لزوم توسعه همکاری‌ها میان اسلام آباد و آنکارا در بخش بهداشت و درمان تاکید ورزید.


آنکارا: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در دیدار با وزیر بهداشت ترکیه بر لزوم توسعه همکاری‌ها میان اسلام آباد و آنکارا در بخش بهداشت و درمان تاکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه روز گذشته با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در آنکارا دیدار کرد.

محمد شهباز شریف در این دیدار با تمجید از رجب طیب اردوغان به دلیل تغییرات ایجاد شده در نظام بهداشت و درمان ترکیه طی دو دهه گذشته به تشریح اقدامات ترکیه در بخش بهداشت و درمان پاکستان به ویژه در زمینه خدمات درمانی، داروسازی، سلامت و آموزش دیجیتال و تقویت مهارت کادر پزشکی پرداخت.

وی از همکاری مخلصانه و کمک‌های بشردوستانه ترکیه در جریان زلزله سال 2005 میلادی و سیل سال 2010 و اقدام رجب طیب اردوغان برای راه اندازی بیمارستان در منطقه مظفر گر پس از سیل هولناک تقدیر نمود.

وی با تبریک به دلیل اقدامات قابل ستایش ترکیه در زمینه مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: دو کشور باید همکاری‌های خود در زمینه مقابله با چالش‌های اقتصادی و درمانی ناشی از شیوع ویروس‌های واگیر و همچنین تولید واکسن را تداوم بخشند.

نخست وزیر پاکستان در ادامه ضمن گفتگو در خصوص ابعاد مختلف همکاری میان کارگروه مشترک سلامت ترکیه و پاکستان به تشریح اهمیت راه اندازی آزمایشگاه‌های پاتولوژی و انجام اقداماتی در جهت بهبود عملکرد مؤسسه کبد و کلیه پاکستان و روند خدمات رسانی آمبولانس‌ها پرداخت.

وزیر بهداشت ترکیه نیز در این دیدار بر ظرفیت‌های موجود در زمینه ابعاد مختلف همکاری میان بخش‌های سلامت دو کشور از جمله ساخت تجهیزات پزشکی و دارویی، گردشگری سلامت و کنترل کیفیت تاکید کرد.

 وی اظهار داشت: به زودی یک تیم از وزارت بهداشت ترکیه به پاکستان سفر خواهد داشت.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه و تالار تجاری پاک مدیکا در اکتبر ماه سال جاری در پاکستان خبر داد.

ارسال نظر

 
1