خبر فوری

 
 
دیدار وزیر برنامه ریزی فدرال پاکستان با قائم مقام سفیر چین
کد خبر :595740800

15:56 1401/02/07


برچسب ها : پاکستان و چین, روابط دوجانبه, سفارتخانه چین, سفارتخانه چین در پاکستان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, همکاری فضایی, همکاری مشترک در صنعت هوافضا, کراچی,

پروفسور احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه پاکستان با حضور در سفارت چین با پینگ چونزوئی قائم مقام سفیر چین دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پروفسور احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه پاکستان با حضور در سفارت چین با پینگ چونزوئی قائم مقام سفیر چین دیدار کرد.

احسن اقبال در این بین، گفت: با روی کار آمدن دولت جدید، پروژه های تحت سی پیک نیز سرعت گرفته اند، نشست های ویژه ای به منظور اجرایی سازی پروژه ها برگزار می شوند. وی افزود: اولویت این دولت تسریع در پروژه های سی پیک به منظور احیای اعتماد طرف چینی است، متاسفانه دولت قبلی نسبت به این مسئله بی توجه بود.

وی افزود: روابط کاری با چین با همان روحیه ای که در سال 2013 و زمانیکه دولت حزب مسلم لیگ نواز روی کار آمد، ادامه خواهد یافت. متاسفانه در چهار سال گذشته پروژه های سی پیک از جمله بخش های مناطق صنعتی اقتصادی پیشرفت نداشتند که این امر موجب خدشه دار شدن اعتماد سرمایه گذاران چینی شد. وی اظهار داشت که پیش از این نیز شهباز شریف به مقامات چینی گفته بود که خواستار آن است تا پروژه راه آهن کراچی KCR زیر مجموعه سی پیک شود. احسن اقبال وزیر فدرال پاکستان در ادامه گفتگو همچنین پیشنهاد کار بر روی تکنولوژی فضایی به صورت مشترک توسط پاکستان و چین را داد و گفت که باید به فضانوردان پاکستانی فرصت داده شود تا با چینی ها به فضا بروند.

وزیر در ادامه همچنین مسئله آب شرب کلانشهر کراچی را نیز مورد اشاره قرار داد و از قائم مقام سفیر چین خواستار غلبه بر بحران آب آشامیدنی پاک را کرد و گفت که آب شیرین کن در این شهر راه اندازی کند.

ارسال نظر

 
1