خبر فوری

 
دیدار وزیر امور مذهبی ترکیه با همتای پاکستانی خود
کد خبر :277562094

10:28 1400/12/01


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ترکیه, پنجاب, دکتر علی ارباش, دیدار, سفر به پاکستان, نور الحق قادری, وزیر امور مذهبی پاکستان, وزیر امور مذهبی ترکیه,

دکتر علی ارباش وزیر امور مذهبی ترکیه به همراه هیئتی طی سفری 5 روزه به پاکستان با نور الحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دکتر علی ارباش وزیر امور مذهبی ترکیه به همراه هیئتی طی سفری 5 روزه به پاکستان با نور الحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور مذهبی پاکستان به همراه معاون و مسئولین این وزرات خانه از هیئت ترکیه ای استقبال کرده و آن ها را در مورد مسائل مختلف وزارت امور مذهبی پاکستان آگاه کرد.

وزیر امور مذهبی پاکستان طی دیدار با همتای ترکیه ای خود گفت: باید برای همصدایی در مورد مسائلی مانند توهین به پیامبر اسلام، اسلام هراسی، مسئله فلسطین و کشمیر، تلاش کرد.

وی افزود: اصلی ترین چالش ما معرفی چهره واقعی اسلام و آموزه های درست آن به جهان است. افراط گرایان چه مذهبی و چه لیبرال آسیب های بزرگی به اسلام زده اند.

وی گفت: وظیفه ما ارائه تصویر واقعی اسلام با استفاده از ممبر، محراب، عالمان و مراکز دینی می باشد. با سفر وزیر امور مذهبی ترکیه به پاکستان، مسیر مبارزه با اسلام هراسی هموارتر شده است و همکاری دوجانبه، منفعت یکسانی برای مردم منطقه و جوامع اسلامی خواهد داشت.

وی همچنین گفت: ما بر اساس مطالبات سیک های هند و همدلی مذهبی، پروژه کریدور کرتارپور را تکمیل کردیم.

وی سپس گفت: پاکستان خواستار استفاده از تجارب سیستم آموزشی ائمه جمعه و امور مربوط به حج ترکیه می باشد.

وی طی این دیدار پیشنهاد ایجاد یک کارگروه و گروه تحقیقاتی مشترک را به منظور پاسخگویی به مسائل دینی در عصر مدرن، ترتیبات حج و ایجاد کمپین مشترک رسانه های اجتماعی برای تبلیغ آموزه های درست اسلام نیز مطرح کرد.

وزیر امور مذهبی ترکیه نیز طی این دیدار گفت: تمام نکات مطرح شده توسط وزیر امور مذهبی پاکستان مهم و کاربردی هستند. امنیت و شکوفایی تنها در جوامعی که به اصول مطرح شده در دین عمل می کنند، ایجاد شده و عمل نکردن به اصول دینی تنها موجب آشوب و هرج و مرج می شود. با تبلیغ آموزه های درست دینی با همکاری مشترک، پیام مثبتی به جهان مخابره خواهد شد.

وی افزود: سیستم آموزشی ائمه جمعه ترکیه، تضمین کننده اتحاد آن می باشد. وی همچنین با ابراز دلبستگی به پاکستان گفت که ترکیه مشکلات پاکستان را با دقت زیر نظر دارد و در حال چاره جویی برای حل آنان می باشد. ما از دولت و مردم پاکستان برای احساسات مثبت و حمایت آن ها از ترکیه تشکر می کنیم.

ارسال نظر

 
1