خبر فوری

 
دیدار وزیر امور خارجه کویت با وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :1566620476

16:42 1399/12/28


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان, پاکستان و کویت, حمد نصر المحمد الصباح, دیدار, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه کویت, کویت,

احمد نصر المحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت که در رأس هیئتی وارد اسلام آباد شده بود با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | احمد نصر المحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت که در رأس هیئتی وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شده بود امروز با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، شاه محمود قریشی ضمن خوش آمد گویی به وزیر امور خارجه کویت و هیئت همراهش گفت که پاکستان برای روابط دو جانبه خود با کویت اهمیت ویژه ای قائل است و به دنبال افزایش تجارت دوجانبه با کویت میباشد. امروز فرصت های گسترده ای برای توسعه همکاری های اقتصادی دوجانبه بین دو کشور در زمینه های انرژی ، بهداشت ، فناوری ، آموزش و دفاع وجود دارد. بیش از یک میلیون پاکستانی در کویت اقامت دارند که نقش مثبت خود را در توسعه کویت ایفا می کنند. ما اولویت های سیاسی خود را به اولویت های اقتصادی تبدیل کرده ایم.

وزیر امور خارجه پاکستان افزود که معاون وزیر امور خارجه کویت در ژانویه به پاکستان سفر کرده بود و در مورد ارتقاء همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف با وی گفتگوهای مفیدی صورت گرفت. ما منتظر برگزاری زودهنگام پنجمین کمیسیون مشترک وزیران بین پاکستان و کویت هستیم. پاکستان می خواهد حجم تجارت دوجانبه با کویت را افزایش دهد. پاکستان نقش مثبت کویت را در بهبود روابط بین اعضای شورای همکاری خلیج فارس را قبول دارد. ما تسهیلات ویژه ای برای سرمایه گذاران خارجی در نظر می گیریم تا با خیال آسوده سرمایه گذاری کنند، به همین دلیل رتبه بندی پاکستان در میان کشورهای تسهیل کننده تجارت به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

شاه محمود قریشی با بیان این که پاکستان از مشاغل کویتی برای سرمایه گذاری در پاکستان استقبال خواهد کرد اظهار داشت که فرصت های گسترده ای میان پاکستان و کویت برای ارتقاء همکاری اقتصادی دو جانبه در زمینه های انرژی ، بهداشت ، فناوری ، آموزش و دفاع وجود دارد. ما امیدواریم که کویت در پیشبرد پیشنهاد 15 مارس (25 اسفند) به عنوان "روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی" کمک کند تا روند رو به رشد اسلام هراسی پایان یابد و هماهنگی و دوستی بین ادیان ایجاد شود.

همچنین وزیر امور خارجه پاکستان همتای کویتی خود را در مورد نقض شدید حقوق بشر در جامو و کشمیر تحت اشغال هند و تهدیدهای صلح منطقه ای آگاه کرد. شاه محمود قریشی گفت که هند زندگی 8 میلیون مسلمان غیرمسلح کشمیری را مختل کرده است. هند می خواهد با اصلاح قوانین اقامت نسبت جمعیت در جامو و کشمیر را تغییر دهد که این کار هند خلاف قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل است. پاکستان برای آزادی میلیون ها شهروند جامو و کشمیر تحت اشغال هند، از استبداد هند به نقش مثبت جامعه بین المللی از جمله کویت نیاز دارد.

شاه محمد قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با تشکر از دولت کویت برای حمایت از قطعنامه در مورد کشمیر در جلسه شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در نیجر گفت که پاکستان صمیمانه نقش سازش گرایانه خود را برای صلح در افغانستان ایفا خواهد کرد. پاکستان به تلاش خود برای برقراری صلح و نظم در کل منطقه از جمله افغانستان ادامه خواهد داد. همچنین از تلاش های کویت برای تقویت وحدت در میان کشورهای مسلمان حمایت می کند.

احمد نصر المحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت شاه محمود قریشی به دلیل استقبال گرم تشکر کرد و ابراز داشت که کویت علاقه مند به توسعه روابط اقتصادی خود با پاکستان است. نقش جامعه پاکستانی در توسعه کویت ستودنی است. سفر وزیر امور خارجه کویت باعث تقویت بیشتر روابط دو کشور و رشد همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف خواهد شد.

شایان ذکر است که پیش از این دیدار وزیر امور خارجه کویت درخت یادبودی را در فضای سبز وزارت امور خارجه پاکستان کاشت.

ارسال نظر

 
1