خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه اجلاس قلب آسیا با اشرف غنی و همتای افغانستانی خود
کد خبر :799491763

13:10 1400/01/10


برچسب ها : اشرف غنی, پاکستان و افغانستان, رئیس جمهور افغانستان, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه نهمین اجلاس قلب آسیا در دوشنبه پایتخت تاجیکستان، به دیدار با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان پرداخت.


دوشنبه: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه نهمین اجلاس قلب آسیا در دوشنبه پایتخت تاجیکستان، به دیدار با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان پرداخت. در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه، روند صلح افغانستان و امور موردعلاقه دوطرفه گفتگو صورت گرفت. قریشی طی گفتگوی خود، برگزاری اجلاس قلب آسیا را گامی مثبت و خوب در زمینه تلاش های انجام شده برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه به ویژه افغانستان دانست و گفت: افغانستانی توام با امنیت و صلح، به نفع پاکستان است و پاکستان در تلاش های صورت گرفته جهت برپایی امنیت در منطقه سهیم است. پاکستان ثبات و امنیت منطقه را منوط به ثبات افغانستان می داند.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه صحبت های خود، ضمن ابراز نگرانی از روند روبه افزایش خشونت ها در افغانستان، تصریح داشت که پاکستان همواره بر این موضع بود که نمی توان از طریق زور و قدرت مسئله افغانستان را حل و فصل کرد. پاکستان حامی حل سیاسی مسئله افغانستان از طریق مذاکرات جامع است، تحولات مثبت در نتیجه گفتگوهای بین افغان ها می تواند به نتیجه گیری منطقی صلح افغانستان کمک کند.

ناگفته نماند وزیر امور خارجه پاکستان پس از این دیدار، با محمد حنیف اتمر همتای افغانستانی خود نیز دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و صلح افغانستان گفتگو کرد. 

 

ارسال نظر

 
1