خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با همتای چینی خود
کد خبر :592949520

09:18 1397/10/04


برچسب ها : پاکستان, پکن, چین, شاه محمود قریشی, وانگ ژی,

شاه محمود قریشی با حضور در محل وزارت خارجه چین، با وانگ ژی همتای چینی خود در سطح هیئت های سیاسی دو طرف به بحث و تبادل نظر پرداخت.


 

پکن: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، شاه محمود قریشی در ادامه سفر خود به 4 کشور خارجی، پس از سفر به افغانستان و ایران، صبح امروز با استقبال مقامات وزارت خارجه چین،  وارد پکن شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی با حضور در محل وزارت خارجه چین، با وانگ ژی همتای چینی خود در سطح هیئت های سیاسی دو طرف به بحث و تبادل نظر پرداخت.

در این دیدار، دو طرف علاوه بر افزایش روابط و همکاری ها در زمینه های مختلف میان دو کشور، در خصوص برپایی امنیت و ثبات در افغانستان به گفتگو پرداختند.

شاه محمود قریشی در این دیدار، پیام نخست وزیر پاکستان و آرزوی موفقیت برای دولت چین را به مقامات چین ابلاغ کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: دوستی میان پاکستان و چین علاوه بر سطح دولت ها، در میان ملت ها نیز مورد استقبال واقع شده است.

قریشی افزود: پروژه مشترک اقتصادی پاکستان وچین موسوم به CPEC نمونه بارزی از چشم انداز رئیس جمهور چین موسوم به راه ابریشم جدید(یا طرح یک کمربند و یک جاده) است و از اهمیت بسیاری برای منطقه برخوردار است.

در این دیدار، مقامات دو طرف در خصوص تهیه برنامه جامع مشترک برای افزایش روابط در منطقه و توسعه ثبات و امنیت منطقه اظهار علاقه نمودند.

ارسال نظر

 
1