خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با همتای فلسطینی خود پیش از عزیمت به نیویورک
کد خبر :1566751708

16:13 1400/02/29


برچسب ها : آنکارا, ارتش اسرائیل, پاکستان و ترکیه, پاکستان و فلسطین, دکتر ریاض المالکی, رژیم صهیونیستی, شاه محمود قریشی, نوار غزه, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه فلسطین,

وزیر امور خارجه پاکستان که در ترکیه حضور دارد، پس از دیدار با مقامات عالی رتبه ترکیه با دکتر ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفتگو نمود.


 

آنکارا: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان که در ترکیه حضور دارد، پس از دیدار با مقامات عالی رتبه ترکیه با دکتر ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که به منظور دیدار و رایزنی با مقامات ترکیه در خصوص اوضاع فلسطین در آنکارا به سر می برد پیش از عزیمت به آمریکا به دکتر ریاض المالکی همتای فلسطینی خود دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار پیرامون مسائل مختلف مربوط به اوضاع فلسطین اشغالی و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم بیگناه این منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با محکوم نمودن جنایت های رژیم اشغالگر قدس علیه در قتل وحشیانه مردم بیگناه فلسطین و غزه اشغالی ابراز داشت: اسلام آباد مصمم به تداوم حمایت از حق خودمختاری مردم فلسطین است.

وی در ادامه همتای فلسطینی خود را از اقدامات صورت گرفته از سوی دولت پاکستان برای جلب توجه جامعه جهانی در قبال وضعیت منطقه فلسطین اشغالی و جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم این منطقه آگاه ساخت.

دکتر ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این دیدار به تشریح آخرین اوضاع منطقه فلسطین اشغالی و اقدامات صورت گرفته برای کاهش تنش در این منطقه پرداخت.

وی در ادامه از موضع گیری صریح اسلام آباد در قبال رژیم صهونیستی و حمایت از مردم مظلوم و بیگناه فلسطین در این زمینه و همچنین همکاری دیپلماتیک پاکستان در سطوح منطقه ای و بین المللی تقدیر و تشکر نمود.

لازم به ذکر شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان پیش از عزیمت به آمریکا به منظور دیدار با مقامات عالی رتبه ترکیه به آنکارا سفر نمود و در جریان حضور خود در ترکیه با وزیر امور خارجه و رئیس جمهور این کشور به صورت جداگانه دیدار و گفتگو نمود.

وی با همراهی وزرای امور خارجه فلسطین، ترکیه و سودان به منظور شرکت در نشست فوری مجمع عمومی سازمان ملل متحد آنکارا را به مقصد نیویورک آمریکا ترک نمود.

ارسال نظر

 
1