خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با همتای عراقی خود
کد خبر :1516876678

11:06 1401/08/15


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و امارات, پاکستان و عراق, دیدار, فواد حسین, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه عراق,

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان با دکتر فواد حسین همتای عراقی خود دیدار و گفتگو کرد.


ابوظبی: به گزارش راز نیوز | بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان با دکتر فواد حسین همتای عراقی خود دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف طی این دیدار در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط دوجانبه و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کرده و برای تقویت روابط دوجانبه و تداوم هماهنگی نزدیک دو کشور در مجامع بین المللی توافق کردند.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان و حنا ربانی وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه برای شرکت در سیزدهمین اجلاس "صیر بنی یاس" به ابوظبی پایتخت امارات سفر کرده اند و در حاشیه این اجلاس با وزیر امور خارجه عراق دیدار کردند.

دو طرف طی این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و همکاری دیرینه پاکستان و عراق که مبتنی بر ارزش ها، اعتقادات و فرهنگ مشترک می باشد، برای تقویت روابط دو کشور توافق کردند. وزیر امور خارجه پاکستان نیز طی این دیدار از جانب دولت این کشور از تمامیت ارضی و حاکمیت عراق حمایت کرد.

وی همچنین طی این دیدار از موفقیت های عراق در مبارزه با تروریسم، غلبه این کشور بر چالش ها و مقاومت مردم عراق در تلاش ها برای بازسازی آن تمجید کرد.

در این هنگام دو طرف در مورد مسافرت زائران پاکستانی به عراق و امور مربوط به روابط مردم دو کشور با یکدیگر بحث و گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان با تمجید از دولت عراق برای اقدامات این کشور به منظور فراهم کردن رفاه زائران پاکستانی تشکر کرد و از همتای عراقی خود خواست تا تسهیلات بیشتری در صدور ویزا و سفر به عراق در ایام عاشورا، محرم و اربعین برای زائران پاکستانی ارائه کند.

دو طرف در پایان در مورد راه های افزایش همکاری های تجاری و تقویت روابط دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

ارسال نظر

 
1