خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با همتای سوئدی خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس سازمان ملل
کد خبر :1454522873

15:09 1400/07/03


برچسب ها : اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل, پاکستان و سوئد, روند صلح در افغانستان, گسترش همکاری, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه سوئد,

وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با همتای سوئدی خود آنا لینده دیدار کرد


 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با همتای سوئدی خود آنا لینده دیدار کرد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، شاه محمود قریشی طی این دیدار با اشاره به مکالمه تلفنی ماه گذشته گفت: پاکستان اهمیت ویژه ای برای  سوئد به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا قائل است، فرصت های گسترده ای برای گسترش روابط دوجانبه بین پاکستان و سوئد در زمینه های مورد علاقه طرفین از جمله تجارت، سرمایه گذاری و انرژی پاک وجود دارد.

وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد، روابط چندجانبه رو به رشد بین دو کشور باید به مشارکت چند جانبه منتهی شوند.

شاه محمود قریشی ضمن اشاره به تغییر اوضاع سیاسی در افغانستان همتای خود را از چشم انداز پاکستان برای تامین صلح و ثبات در منطقه اگاه کرد.

وی با اشاره به چشم انداز عمران خان مبنی بر"دستور کار اولویت اقتصادی" از همکاری های دوجانبه با سوئد در زمینه های تجاری و سرمایه گذاری قدردانی کرد و بر تعهد خود برای تقویت آن تاکید کرد.

وی ادامه داد: شرکتهای تجاری کار آمد سوئدی می توانند از طرح "دوستدار تجارت" پاکستان برای سرمایه گذاری در این کشور استفاده کنند، در این زمینه شورای تجاری مشترک ارتقاء موسوم به B2B  می تواند مفید باشد.

ارسال نظر

 
1