خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با همتای بلژیکی خود در بروکسل
کد خبر :981551294

18:39 1400/09/16


برچسب ها : افغانستان, بروکسل, پاکستان و بلژیک, جامو و کشمیر, شاه محمود قریشی, صوفیا ویلمز, هند, وزیر امور خارجه بلژیک, وزیر امور خارجه پاکستان, کشمیر هند,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با خانم صوفیا ویلمز معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک در بروکسل دیدار کرد.


بروکسل: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی دیدار با خانم صوفیا ویلمز معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک در بروکسل، با بیان اینکه پاکستان به همراه تقویت بیشتر مشارکت دوجانبه، خواستار گسترش همکاری ها در بخش های سیاسی، اقتصادی، آموزشی, علوم و غیره است، افزود: پاکستان برای بلژیک به عنوان یک دوست نزدیک و یک شریک تجاری مهم ارزش قائل است.

قریشی ضمن ستودن افزایش تجارت دوجانبه و همکاری های درحال افزایش در بخش های مورد علاقه، اظهار داشت: پاکستان متعهد به گسترش تجارت و سرمایه گذاری با بلژیک است. وزیر امور خارجه پاکستان طی رایزنی در مورد وضعیت منطقه ای، با بیان اینکه افغانستانی توام با صلح و ثبات نه تنها پاکستان بلکه اهمیت ویژه ای برای منطقه نیز دارد، خاطر نشان ساخت که برای کنترل بحران انسانی در افغانستان، احیای اقتصاد و صلح وثبات پایدار نیازمند اقدامات موثر و سنجیده جامعه جهانی هستیم.

وزیر امور خارجه پاکستان، ابراز داشت: همکاری جامعه جهانی برای مقابله با بحران انسانی درحال ظهور در افغانستان، جلوگیری از تهدید احتمالی مهاجرت پناهجویان و مصون نگه داشتن افغانستان از تبدیل شدن دوباره این کشور به پناهگاه تروریست ها، ضروری است. پاکستان میزبان نشست فوق العاده شورای همکاری اسلامی در 19 دسامبر (28 آذر) است تا توجه جامعه جهانی را به وخامت اوضاع اقتصادی در افغانستان جلب کند.

وی با اشاره به اوضاع جامو و کشمیر، اظهار داشت که هند به طور مداوم درحال نقض صریح حقوق بشری در کشمیر اشغالی است و حق استقلال و خودمختاری را نیز از این منطقه و مردم آن سلب کرده است و اینها از عواملی هستند که مانع معمولی شدن روابط دو کشور پاکستان و هند می شوند.

وی در پایان از همتای بلژیکی خود برای سفر به پاکستان دعوت کرد .

خانم صوفیا ویلمز وزیر امور خارجه بلژیک با ابراز خرسندی از تحولات مثبت در روابط دوجانبه پاکستان و بلژیک، از وزیر امور خارجه و رهبری پاکستان بابت همکاری در زمینه خارج کردن امن دیپلمات ها، کارکنان سازمان های بین المللی و سایر اتباع خارجی از کابل قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1