خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با نخست وزیر و وزیر امور خارجه نیجر
کد خبر :107527076

17:44 1399/09/08


برچسب ها : اجلاس سازمان همکاری اسلامی, پاکستان و نیجر, سازمان همکاری اسلامی, شاه محمود قريشی, محمود قریشی, نخست وزیر نیجر, نیجر, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه نیجر,

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در حاشیه دیدار شورای سازمان همکاری اسلامی با همتای نیجری خود دیدار کرد. همچنین قریشی به کاخ نخست وزیری نیجر رفته و با نخست وزیر نیجر نیز دیدار کرد.


نیجر: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه جلسه شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی (OIC) با کلا آنکورائو  وزیر امور خارجه و برجی رافینی نخست وزیر نیجر دیدار و در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله روابط دو جانبه و اوضاع در جامو و کشمیر گفتگو کرد.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان و وزیر امور خارجه نیجر بر لزوم تقویت روابط دو جانبه برای تقویت روابط دو طرفه اقتصادی و تجاری تأکید کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت که روابط دو جانبه بین پاکستان و نیجر بر اساس ارزش های مشترک مذهبی و فرهنگی استوار هستند و ارتقاء همکاری اقتصادی بین پاکستان و نیجر بخش مهمی از سیاست پاکستان در قاره آفریقا است.

محمود قریشی همتای نیجری خود را از موارد نقض شدید حقوق بشر و نظم و قانون توسط هند در جامو و کشمیر مطلع کرد. وزیر امور خارجه پاکستان با تشکر از دولت نیجر برای موضع این کشور در برابر نقض حقوق بشر در کشمیر بیان کرد که هند پس از اقدامات یکجانبه و نقض قانون در 5 اوت 2019، زندگی 8 میلیون کشمیری را نابود کرده است و هند با تغییر کنوانسیون چهارم ژنو و قوانین بین المللی، نسبت جمعیت در کشمیر اشغالی را تغییر داده است.

وزیر امور خارجه پاکستان از وزیر خارجه نیجر برای حمایت از موضع پاکستان در مورد مسئله کشمیر تشکر کرد و از وزیر امور خارجه نیجر برای سفر به پاکستان دعوت کرد.

وزیر امور خارجه نیجر از شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان برای دعوت از وی برای سفر به پاکستان و اشاره به تلاش های مشترک برای ارتقا همکاری های اقتصادی و تجاری دوجانبه تشکر کرد.

شاه محمود قریشی پس از دیدار با وزیر امور خارجه نیجر، با ورود به ساختمان نخست وزیری نیجر توسط برجی رافینی نخست وزیر نیجر مورد استقبال گرم قرار گرفت.

وزیر خارجه پاکستان در دیدار با نخست وزیر نیجر در مورد موضوعات مورد علاقه متقابل از جمله روابط دو جانبه، وضعیت در جامو و کشمیر و ارتقا همکاری های اقتصادی و تجاری گفتگو کرد.

ارسال نظر

 
1