خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با مقامات عالی بلژیک
کد خبر :1232712159

11:47 1400/09/18


برچسب ها : اتحادیه اروپا, اسلام آباد, پاکستان و بلژیک, دیدار, شاه محمود قریشی, گفتگوی مطبوعاتی, معاون نخست وزیر بلژیک, مقامات عالی, وزیر امور خارجه بلژیک, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سفر خود به بلژیک، با صوفی ولمز معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سفر خود به بلژیک، با صوفی ولمز معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک دیدار و گفتگو کرد.

طی دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با صوفی ولمز معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک، دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله افزایش همکاری های دو جانبه در زمینه های تجاری، سرمایه گذاری، علمی، آموزشی و کشاورزی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین با اعضای مجلس بلژیک و اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد و آن ها را از جزئیات روابط دو جانبه پاکستان و بلژیک و گفتگوهای استراتژیک با اتحادیه اروپا آگاه کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین طی یک گفتگوی مطبوعاتی اعلام کرد: شهروندان پاکستانی خارج از کشور، دارایی پاکستان بوده و آن ها در کشورهای خارجی با تلاش برای خود عزت و احترام کسب کرده و 30 میلیارد دلار حواله به پاکستان ارسال کرده اند.

یک گروه از شهروندان پاکستان بیت المال را غارت کرده و به کشورهای خارجی فرار می کنند در حالی که گروهی دیگر از شهروندان پاکستان با کارکردن درآمد خود را به پاکستان می فرستند.

وی افزود: ما سال آینده به مناسبت شستمین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک با اتحادیه اروپا، کنفرانسی را در اسلام آباد برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین در مورد سفر خود به برزیل و دیدار های انجام شده با مقامات عالی برزیل و ناتو گفتگو کرده و از گفتگو در مورد اف ای تی اف در آن دیدارها و اقدامات پاکستان در این زمینه از جمله مقابله با تروریسم و پولشویی سخن گفت.

وی همچنین با محکوم کردن سانحه سیالکوت گفت: عمران خان نخست وزیر پاکستان با همتای سری لانکایی خود در این مورد گفتگو کرده و اطمینان داده است که عاملان این سانحه محاکمه خواهند شد.

وی سپس گفت: پاکستان بر خلاف هند مطابق با قوانین خود، حقوق اقلیت ها را رعایت کرده و برای سیک های هند و دیگر مناطق جهان کریدور کرتارپور را اختصاص داده است.

وی علاوه بر این گفت: اکنون هدف ما حفاظت از افغانستان و مردم آن در برابر بحران اقتصادی و انسانی است. پس از استقرار دولت موقت طالبان در افغانستان، هند با متهم جلوه دادن پاکستان کمپین تحریم پاکستان را راه اندازی کرد که با شکست روبرو شد.

وی افزود: جوزف بورل رئیس امور خارجه اتحادیه اروپا به من گفت که اتحادیه اروپا 7 کشتی حامل کمک های بشر دوستانه به افغانستان ارسال کرده است.

وی در ادامه گفت: ما باید برای کمک به اقتصاد 38 میلیون افغان اقدام کنیم که دنیا امروز درگیر آن شده است. 6 کشور همسایه افغانستان یک سازوکار تشکیل داده اند با این وجود پاکستان به تنهایی قادر به تحمل این بار نبوده و همه باید با همکاری بین المللی بر آن غلبه کنیم. در حال حاضر پاکستان بار 3 میلیون مهاجر افغان را به دوش می کشد.

انتظار می رود سفر وزیر امور خارجه پاکستان به بلژیک، نقش مهمی در تقویت روابط دو جانبه در سال های آتی داشته باشد.

ارسال نظر

 
1