خبر فوری

 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با مقامات دولتی افغانستان
کد خبر :2023835554

16:28 1397/06/24


برچسب ها : اشرف غنی, افغانستان, پاکستان, شاه محمود قریشی, صلاح الدین ربانی, کابل,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان ساعاتی پیش وارد کابل شد و با مقامات مختلف دولتی افغانستان دیدار کرد.


 

کابل:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو نیوز،شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان ساعاتی پیش وارد کابل شد و با مقامات مختلف دولتی افغانستان دیدار کرد.

بر اساس این گزارش،وزیر امور خارجه پاکستان در اولین سفر خارجی خود به عنوان وزیر خارجه به افغانستان رفته است و ساعاتی پیش وارد فرودگاه کابل شد.

شاه محمود قریشی پس از ورود به فرودگاه کابل،مورد استقبال کارمندان عالی رتبه وزارت خارجه افغانستان قرار گرفت و از آنجا روانه کاخ ریاست جمهوری گشت و در آنجا مورد استقبال صلاح الدین ربانی همتای افغانی خود  قرار گرفت.

 

دیدار با رئیس جمهور افغانستان

پس از حضور شاه محمود قریشی در کاخ ریاست جمهوری افغانستان،وی با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد و یک جلسه ی 45 دقیقه ای پشت درهای بسته میان دو طرف برگزار شد.

در این جلسه دو طرف در خصوص مناسبات دو جانبه و موضوع امنیت افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند،همچنین رئیس جمهور افغانستان انتصاب شاه محمود قریشی را به عنوان وزیر امور خارجه به وی تبریک گفت.

مذاکرات در سطح هیئت های عالی دو طرف

پس از دیدارهای خصوصی میان رئیس جمهور افغانستان و وزیر امور خارجه پاکستان،مذاکراتی در سطح هیئت های عالی رتبه دو طرف برگزار شد.این مذاکرات که مدت 45 دقیقه برای آن تعیین گردیده بود،حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید.

در این مذاکرات درباره تمام مناسبات دو جانبه اعم از امور تجاری دو طرف،نقش پاکستان در برقراری امنیت افغانستان،مسائل مرزی دو کشور و تعطیلی کنسولگری پاکستان در جلال آباد افغانستان بحث و گفتگو صورت گرفت.

همچنین در این دیدار درباره سفر وزیر امور خارجه آمریکا به پاکستان نیز تبادل نظر شد.

در آخر،دو طرف برای برگزاری جلسات بیشتر و دیدارهای دوستانه ابراز علاقه نشان دادند.

دیدار شاه محمود قریشی با همتای افغانستانی

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای افغانستانی خود نیز دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار شاه محمود قریشی در گفتگو با صلاح الدین ربانی گفت:افغانستان و پاکستان با چالش های مشترک و یکسانی روبرو هستند که برای مقابله با این چالش ها ما نیاز به همکاری با یکدیگر داریم،کار تیمی و گروهی میان دو طرف لازمه پیشرفت و ترقی است.

وی برای حل و فصل مسائل دو طرف،خواهان برگزاری جلسه در سطح علمای مذهبی دو طرف شد.

صلاح الدین ربانی نیز خطاب به شاه محمود قریشی اظهار داشت:اهمیت امنیت برای پاکستان همان قدر است که برای افغانستان دارای اهمیت می باشد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز در این باره گفت:انتخاب افغانستان توسط وزیر امور خارجه پاکستان برای اولین مقصد سفر رسمی خود نشانه اهمیت روابط با افغانستان برای پاکستان است و سفر موفق فعلی،مقدمه ای برای افزایش روابط میان دو کشور در همه زمینه ها است.

ارسال نظر

 
1