خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با معاون وزیر امور خارجه و وزیر امور اقتصادی مالزی در کوالالامپور
کد خبر :2057783320

16:19 1398/08/14


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و مالزی, شاه محمود قریشی, مالزی, معاون وزیر امور خارجه, وزیر امور اقتصادی پاکستان, وزیر امور خارجه,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار های جداگانه ای با احمد مرزوقی معاون وزیر امور خارجه و داتوسری عظمین علی وزیر امور اقتصادی مالزی انجام داده است.


کوالالامپور: به گزارش راز نیوز، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار های جداگانه ای با احمد مرزوقی معاون وزیر امور خارجه و داتوسری عظمین علی وزیر امور اقتصادی مالزی انجام داده است.
وزیر امور خارجه پاکستان با شرکت در مهمانی افتخاری از جانب معاون وزیر امور خارجه مالزی، مورد استقبال گرم میزبان قرار گرفت. وی طی سخنرانی در این مراسم، گفت: پاکستان برای روابط خود با مالزی اهمیت بسزایی قائل است، سفر نخست وزیران دو کشور نیز موجب تقویت هرچه بیشتر این روابط شده است. وی افزود، باتوجه به تهدیدات هند، من به علت اخذ موضع اصولی توسط مالزی در رابطه با کشمیر ادای احترام میکنم.
قابل ذکر است در این دیدار دو طرف به گفتگو در رابطه با موضوعاتی چون: آموزش، علم و فناوری، گسترش صنعت و تجارت، ضرورت فهم مشکلات کشورهای مسلمان و اندیشیدن تدبیری در این رابطه، اسلام هراسی، جنایات علیه اقلیت های مسلمان، ارتقاء توانایی های جوانان و رشد همکاری ها در بخش کشاورزی، پرداخته و توافق نیز کردند.

همچنین ناگفته نماند شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی دیدار با داتوسری عظمین علی وزیر امور اقتصادی مالزی به گفتگو در رابطه با گسترش روابط اقتصادی، منافع دوجانبه و دیگر امور مهم پرداخت و گزارشی از اصلاحات و امتیاز اقتصادی پاکستان ارائه کرد. طی این دیدار دو مقام پس از رایزنی به توافق در زمینه های غذای حلال، علم و فناوری، گردشگری، کشاورزی و دیگر بخش ها پرداختند. وی با بیان این موضوع که مالزی می‌تواند از فرصت تجارت آزاد با پاکستان بهره مند شود، گفت، از این طریق می‌توان حجم تجاری فی مابین را نیز گسترش داد.

ارسال نظر

 
1