خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با مایک پومپئو، مشاور امنیت ملی و سناتور آمریکایی
کد خبر :374980178

13:54 1398/10/28


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, سناتور, مشاور امنیت ملی, وزیر امور خارجه,

شاه محمود قریشی وزیر امورخارجه پاکستان روز گذشته طی دیدار با مایک پومپئو، مشاور امنیت ملی و یکی از سناتور های ایالات متحده آمریکا، به طور مفصل به گفتگو در رابطه با روابط دوجانبه و وضعیت منطقه پرداخت.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امورخارجه پاکستان روز گذشته طی دیدار با مایک پومپئو، مشاور امنیت ملی و یکی از سناتور های ایالات متحده آمریکا، به طور مفصل به گفتگو در رابطه با روابط دوجانبه و وضعیت منطقه پرداخت.
وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با همتای آمریکایی خود، ضمن گفتگو و تبادل نظر مفصل در خصوص تنش های میان ایران و آمریکا، گزارش سفر خود به کشورهای ایران و عربستان سعودی را ارائه داده و همتای خود را از نقض حقوق بشری هند در کشمیر آگاه ساخت.
قابل ذکر است مایک پومپئو در این دیدار از تلاش های مخلصانه پاکستان برای مأموریت صلح افغانستان قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان طی نخستین دیدار خود با رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید پس از منصوب شدن به سمت مشاور امنیت ملی، به رایزنی در خصوص مناسبات دوجانبه، چالش های پیش‌رو برای خاورمیانه و آسیای جنوبی پرداخت و با ذکر دیدار عمران خان با دونالد ترامپ ضمن سفر نخست وزیر پاکستان به آمریکا، ابراز داشت که طرفین طی دیدار از رویکرد مشترک طولانی مدت و گسترده بین پاکستان و آمریکا گفتگو کرده بودند و برای درک این موضع، روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه نقش کلیدی دارند.
محمود قریشی طی این ملاقات، مشاور امنیت ملی آمریکا را از تلاش های دیپلماتیک اسلام آباد برای کاهش تنش ها در منطقه و برپایی امنیت آگاه کرده و علاقه پاکستان برای کاهش تنش ها را اظهار داشت .
وی با تاکید بر لزوم گفتگو و مذاکرات، رابرت اوبرایان را از نگرانی های اسلام آباد در رابطه با تاثیر بی ثباتی خاورمیانه بر کشورهای همسایه و اقتصاد جهانی آگاه کرد.
مشاور امنیت ملی آمریکا، از تلاش های پاکستان برای برپایی ثبات و امنیت در منطقه و من جمله نقش مهم آن در زمینه مأموریت صلح افغانستان قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته با کرس وان هلن سناتور دموکرات آمریکایی نیز در کاخ سفید دیدار و در خصوص موضوعات فوق به گفتگو پرداخت. وی در این دیدار، خاطر نشان کرد که پاکستان به روابط خود با آمریکا اهمیت می‌دهد و خواستار تقویت این روابط از طریق مشارکت استراتژیکی است. پاکستان با همراهی ایالات متحده آمریکا مصمم به پایان رساندن راه حل سیاسی مسئله افغانستان است.

لازم به ذکر است شاه محمود قریشی پس از دیدار های خود با مقامات آمریکایی در واشنگتن، طی کنفرانس مطبوعاتی شکوه کرد و گفت: ما که انتظارات آمریکا را برآورده کردیم، اما چه اتفاقی برای انتظارات پاکستان روی داد؟

ارسال نظر

 
1