خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ
کد خبر :610910148

13:08 1400/07/01


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و آمریکا, شاه محمود قریشی, صلیب سرخ, نیویورک, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با پیتر مور رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ دیدار و در خصوص افغانستان به رایزنی پرداخت.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه دیدار های خود با مقامات خارجی کشورها و سازمان های بین المللی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با پیتر مور رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ دیدار و در خصوص بحران فزاینده انسانی در افغانستان و کمک رسانی در سطح بین المللی به افغانستان به تبادل نظر پرداخت.

شاه محمود قریشی در این بین اظهار داشت: پاکستان از دیرباز به خدمات کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان اعتراف کرده است، روند فزاینده بحران انسانی و اقتصادی در افغانستان نیازمند توجه فوری بین الملل هستند. کمک های مالی و بشر دوستانه به افغانستان نه تنها به آنها در خرو ج از بحران کمک می کند، بلکه می تواند گام موثری در جهت ایجاد اعتماد در افغان ها باشد. باز کردن دارایی های مسدود شده افغانستان باتوجه به گرسنگی، فقر و تورم فزاینده به منزله کمک رسانی به موقع به آنها خواهد بود.

وزیر خارجه پاکستان ضمن ابراز اطمینان از هرگونه همکاری در افغانستان با صلیب سرخ، افزود: پاکستان بر اساس حس بشر دوستی ارسال کمک های بشر دوستانه به افغانستان از مسیر های زمینی و هوایی را ادامه می دهد.

ارسال نظر

 
1