خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه مصر
کد خبر :2101655935

10:42 1399/11/30


برچسب ها : پاکستان و مصر, دیدار, رئیس جمهور مصر, سامح شکری, شاه محمود قریشی, عبد الفتاح السیسی, قاهره, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه مصر,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و سامح شکری وزیر امور خارجه این کشور بطور جداگانه دیدار و گفتگو کرد.


قاهره: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و تبادل نظر کردند. شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان همچنین در این دیدار پیام عمران خان نخست وزیر پاکستان را برای رئیس جمهور مصر بازگو کرد.  

وزیر امور خارجه پاکستان در مورد اوضاع کشمیر و نقش پاکستان در مذاکرات صلح افغانستان و تلاش های آن برای ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان با رئیس جمهور مصر گفتگو کرد. وی با اشاره به سیاست هندو توا سرکار دولت هند آن را تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه دانست.

پیش از این دیدار وی با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر نیز دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار دو طرف بر افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید کردند. وزیر امور خارجه پاکستان گفت: با توجه به چشم انداز سیاست (انگیج آفریقا) عمران خان نخست وزیر پاکستان، این کشور در حال افزایش همکاری با کشورهای آفریقایی می باشد.

وی همچنین با تمجید از عملکرد مصر برای حفظ ثبات و امنیت در منطقه، خواستار افزایش روابط دیرینه پاکستان و مصر بیش از گذشته شد.

وزیر امور خارجه مصر نیز با تمجید از عملکرد پاکستان برای ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان دعوت وزیر امور خارجه پاکستان برای بازدید از کشور پاکستان را پذیرفت.

ارسال نظر

 
1