خبر فوری

 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با دونالد ترامپ
کد خبر :1935588783

10:15 1397/07/04


برچسب ها : آمریکا, اکو, پاکستان, دونالد ترامپ, سازمان ملل متحد, شاه محمود قریشی,

شاه محمود قریشی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد. در این دیدار غیر رسمی،دوطرف در خصوص از سرگیری مجدد روابط دو جانبه تبادل نظر کردند.


 

نیویورک:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اکسپرس نیوز،شاه محمود قریشی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد.

در این دیدار غیر رسمی،دوطرف در خصوص از سرگیری مجدد روابط دو جانبه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار نسبت به برقراری مجدد روابط دیرینه ی پاکستان و آمریکا ابراز علاقه نشان داد و دونالد ترامپ نیز در این دیدار از صحبت های شاه محمود قریشی استقبال کرد و گفت:آمریکا نیز خواهان از سرگیری روابط دیرینه میان دو کشور است.

شاه محمود قریشی همچنین در حاشیه اجلاس سازمان ملل با همتای آمریکایی خود دیدار کرد،در این دیدار مائیک پمپئو با خوشامد گویی به وزیر امور خارجه پاکستان نسبت به برقراری روابط دوجانبه ابراز تمایل کرد.

پیش تر وزیر امور خارجه پاکستان در سخنرانی خود در بیست و پنجمین اجلاس غیر رسمی سازمان همکاری اقتصادی(اکو) گفت:برقراری روابط برادرانه و صمیمانه میان اعضای این سازمان به تقویت مناسبات منطقه ای کمک خواهد نمود.

وی پروژه اقتصادی کریدور چین پاکستان را یکی از بهترین نمونه ها در این باره توصیف کرد.

شاه محمود قریشی در ادامه سخنان خود افزود:پاکستان برای بهبود پروژه های راهداری خود،نسبت به توسعه خطوط ریلی و زیرساخت های مرتبط،دست به کار شده است.کریدور تهران استانبول و خط ریلی پاکستان-ایران-ترکمنستان در حال توسعه هستند.

همچنین وی از تجدید نظر در توافقنامه تجاری سازمان اکو استقبال نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه هفتاد و سومین اجلاس سازمان ملل با همتای کویتی و معاون نخست وزیر کویت،وزرای خارجه چین  و ژاپن به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

شاه محمود قریشی در تاریخ 29 سپتامبر،در اجلاس سازمان ملل به سخنرانی خواهد پرداخت.

ارسال نظر

 
1