خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با دبیرکل سازمان ملل متحد و ابراز نگرانی از وضعیت فلسطین، کشمیر و روند فزاینده اسلام هراسی
کد خبر :1975340355

14:27 1400/02/31


برچسب ها : آنتونیو گوترش, اسلام هراسی, افغانستان, پاکستان و آمریکا, پاکستان و سازمان ملل متحد, دبیرکل سازمان ملل متحد, شاه محمود قریشی, فلسطین, وزیر امور خارجه پاکستان, کشمیر,

شاه محمود قریشی وزیرامور خارجه پاکستان با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و در زمینه شهادت زنان، کودکان و مردم بیگناه فلسطین درپی استفاده بی رحمانه از قدرت ابراز نگرانی کرد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیرامور خارجه پاکستان با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و در زمینه شهادت زنان، کودکان و مردم بیگناه فلسطین درپی استفاده بی رحمانه از قدرت ابراز نگرانی کرد.

براساس گزارش، وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه حل مسئله کشمیر براساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل برای احیای امنیت در آسیای جنوبی امری ضروری و غیرقابل انکار است، با اشاره به وضعیت فلسطین، گفت: درپی استفاده حداکثری و منظم از قدرت علیه فلسطینی ها، بیش از 250 فلسطینی شهید شده اند درحالیکه تعداد افراد زخمی در اعداد هزار اعلام می شود. وی هدف از سفر خود و شرکت در نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل را بلند کردن صدا در حمایت از مردم فلسطین و متمرکز کردن توجه جامعه بین المللی به سمت نقض حقوق بشر عنوان کرد و افزود: پاکستان برای ادامه دادن به حمایت خود از تلاش فلسطینی ها برای حق استقلال، مصمم است.

دبیرکل سازمان ملل ضمن استقبال از آتش بس، ابراز امیدواری کرد که اعلام این خبر، کمکی در زمینه حل مسئله فلسطین از طریق مذاکرات خواهد بود.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه طی گفتگو در رابطه با کشمیر، با آگاه کردن دبیرکل سازمان ملل متحد از نقض های حقوق بشری ، حبس خانگی غیرقانونی رهبران کشمیری و قتل خارج از دایره قانون در کشمیر، گفت: حل مسئله کشمیر براساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل امری غیرقابل انکار و درعین حال ضروری برای احیای امنیت در آسیای جنوبی است. پاکستان همواره حامی روابط توام با صلح با کشورهای همسایه بوده است، مسئولیت ایجاد فضای مناسب برای مذاکرات برعهده هندوستان است.

وی در ادامه ضمن آگاه سازی دبیرکل سازمان ملل متحد از تلاش های پاکستان جهت برپایی صلح در افغانستان، گفت: امیدواریم تمامی ذینفعان برای حتمی کردن امنیت وثبات در منطقه و حل مسالمت آمیز مسئله افغانستان، مسیر مذاکرات جامع سیاسی را درپیش خواهند گرفت. قریشی همچنین ضمن ابراز نگرانی از روند فزاینده اسلام هراسی، بر ضرورت نقش آفرینی نهاد های سازمان ملل در این زمینه تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1