خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با دبیر کل ناتو در بروکسل
کد خبر :1820243328

09:54 1398/04/05


برچسب ها : اتحادیه اروپا, استولن برگ, شاه محمود قریشی, ناتو,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با حضور در دفتر مرکزی اتحادیه دفاع کشورهای غربی (ناتو) در بروکسل، با استولن برگ دبیر کل ناتو دیدار و علاوه بر ماموریت صلح افغانستان، در رابطه با منافع مشترک و امور دوجانبه به گفتگو پرداخت.


 

بروکسل: به گزارش راز نیوز، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با حضور در دفتر مرکزی اتحادیه دفاع کشورهای غربی (ناتو) در بروکسل، با استولن برگ دبیر کل ناتو دیدار و علاوه بر ماموریت صلح افغانستان، در رابطه با منافع مشترک و امور دوجانبه به گفتگو پرداخت.
محمود قریشی در این دیدار طی اشاره به کمک های بی بدیل پاکستان در قبال اتحادیه سه جانبه "ایساف" در افغانستان، مواضع پاکستان و ناتو در خصوص صلح افغانستان را تا حدود زیادی شبیه هم دانست و گفت: علت این تشابه آن است که دو طرف خواستار حل و فصل شدن مسائل افغانستان از جهت مذاکرات با دولت افغانستان را خواستارند.
شاه محمود در ادامه افزود: میان پاکستان و ناتو از سال 2010 تاکنون هشت دور از مذاکرات در زمینه همکاری های امنیتی دفاعی دوجانبه انجام شده اند. ناتو در زمان های بحرانی به کمک پاکستان آمده است که به طور نمونه می‌توان به کمک های قابل توجه ناتو در زلزله 2005 و سیلاب 2010 اشاره کرد.
دبیر کل ناتو نیز در این میان با تقدیر و تشکر از تلاش های پاکستان در رابطه با پایان دادن به تروریسم و صلح افغانستان، گفت: ناتو به رفتار مثبت و همکاری های پاکستان در راستای امنیت منطقه ای اعتراف می‌کند و خواهان توسعه بیشتر روابط دوجانبه با پاکستان است.

ارسال نظر

 
1