خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با جوزپ بورل و انریکه مورا
کد خبر :1619414245

13:00 1401/08/15


برچسب ها : ابو ظبی, انریکه مورا, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و اتحادیه اروپا, پاکستان و امارات, جوزپ بورل, حنا ربانی, دیدار, قائم مقام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا, مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه,

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و انریکه مورا قائم مقام وی دیدار و گفتگو کرد. حنا ربانی وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه نیز در این دیدار حضور داشت.


ابوظبی: به گزارش راز نیوز | بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و انریکه مورا قائم مقام وی دیدار و گفتگو کرد. حنا ربانی وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خارجه نیز در این دیدار حضور داشت. این دیدار در حاشیه سیزدهمین اجلاس "صیر بنی یاس" در شهر ابوظبی امارات انجام شده است.

وزیر امور خارجه پاکستان طی این دیدار از روابط چندجانبه پاکستان واتحادیه اروپا که در طول زمان تقویت شده است، ابراز خرسندی کرد و گفت که برگزاری کمیسیون مشترک در ماه گذشته در اسلام آباد، سفر مقامات اتحادیه اروپا در این هفته و گفتگوی اخیر دو طرف، روند افزایش روابط دوجانبه پاکستان و اتحادیه اروپا را حفظ کرده است.

وی همچنین طی این دیدار از اتحادیه اروپا برای کمک های انسان دوستانه و کمک مالی 133 میلیون دلاری به پاکستان به منظور کمک به سیل زدگان و بازسازی کشور تشکر کرد.

وی سپس مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و قائم مقام وی را در جریان روند احیا و بازسازی زیرساخت ها و توانبخشی به سیل زدگان پاکستان قرار داد و آن ها را از چالش های پیش روی کشور در این زمینه آگاه کرد.

وی طی این دیدار از جامعه بین المللی خواست تا پیش قدم شده و اجرای عدالت را در زمینه تغییرات آب و هوایی پاکستان تضمین کنند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و قائم مقام وی نیز طی این دیدار به وزیر امور خارجه پاکستان برای همکاری کامل در این زمینه اطمینان دادند.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه به ماموریت نظارت اتحادیه اروپا برای طرح تعمیم اولویت ها (GSP Plus) اشاره کرد و گفت که این طرح دارای منافع مشترک برای پاکستان و اتحادیه اروپا است. وی ابراز امیدواری کرد که دو طرف در آینده نیز از آن بهره مند خواهند شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز طی این دیدار از اجرای آن دسته از کنوانسیون های بین المللی توسط پاکستان که بخشی از طرح ماموریت نظارت اتحادیه اروپا برای طرح تعمیم اولویت ها (GSP Plus) است، تمجید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان سپس از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تقاضا کرد که اتحادیه اروپا نام پاکستان را از "فهرست کشورهای دارای کمبودهای استراتژیک در رژیم های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم" خارج کند. این در حالی است که پاکستان در ماه گذشته از لیست خاکستری گروه اقدام ویژه مالی (FATF) نیز خارج شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تکمیل دو برنامه عملیاتی گروه اقدام ویژه مالی (FATF) توسط پاکستان تمجید کرد و اطمینان داد که اتحادیه اروپا، پاکستان را از فهرست مذکور حذف خواهد کرد.

دو طرف در پایان برای تقویت روابط پاکستان و اتحادیه اروپا و در ارتباط بودن دو طرف با مکانیسم های نهادی ایجاد شده توافق کردند.

ارسال نظر

 
1