خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :2021802522

13:58 1400/02/11


برچسب ها : اقتصاد پاکستان, پاکستان و مجارستان, پیتر سیارتو, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه مجارستان,

وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان که در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی در پاکستان به سر می برد روز جمعه با نخست وزیر پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان که در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی در پاکستان به سر می برد روز جمعه با نخست وزیر پاکستان دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پیتر سیارتو وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان در سفر به این کشور، با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان با عمران خان نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه پاکستان و مجارستان و دیگر موضوعات منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار بر ضرورت تقویت روابط اقتصادی میان دو کشور با توجه به سطح مناسبات دوجانبه و ظرفیت های موجود تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان همچنین بر اهمیت گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور در بخش های مختلفی همچون تجارت، انرژی، مدیریت منابع آبی، کشاورزی و تولید مواد غذایی، علوم و فناوری و آموزش عالی نیز تاکید ورزید.

عمران خان در ادامه این دیدار از جامعه بازرگان و تجار مجارستان خواستار استفاده از فرصت ها و تسهیلات موجود برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف پاکستان شد.

نخست وزیر پاکستان و وزیر امور خارجه مجارستان در ادامه در زمینه تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند، نخست وزیر پاکستان از اقدامات دولت مجارستان در زمینه واکسیناسیون عمومی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تمجید نمود.

وی طی سخنانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دولت پاکستان برای مقابله با شیوع ویروس کووید-19 اظهار داشت: ما نه تنها اقداماتی در زمینه حفاظت از مردم در قبال ویروس کرونا انجام دادیم بلکه به منظور نجات مردم از تاثیرات سوء این ویروس بر اقتصاد نیز آنها را مورد حمایت مالی قرار دادیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مسئله صلح افغانستان خاطرنشان کرد: گزینه نظامی هیچگاه راهکار حل مسئله افغانستان نخواهد بود و حل مسئله افغانستان از طریق سیاسی و انجام گفتگو تنها مسیر برای گام نهادن به سوی آینده خواهد بود.

عمران خان همچنین بر ضرورت تسریع خروج مسئولانه نیروهای نظامی از افغانستان و رویکرد طرف های افغان به سوی حل سیاسی و صلح آمیز مسئله افغانستان تاکید نمود و گفت: برپایی صلح و ثبات در افغانستان تاثیرات گسترده و مثبتی در توسعه تجارت و روابط منطقه ای و دیگر مسائل خواهد داشت.

پیتر سیارتو وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان نیز در این دیدار با تقدیر از استقبال گرم و پرشکوه مقامات پاکستان پیام دوستانه نخست وزیر مجارستان را به عمران خان ابلاغ نمود.

وی نخست وزیر پاکستان را از سیاست های خارجی و اقتصادی دولت خود آگاه ساخت و خبر داد وی به همراه 17 تن از شخصیت های برجسته تجاری به منظور بررسی فرصت های سرمایه گذاری به پاکستان آمده است که نشان دهنده عزم گسترده دولت مجارستان برای توسعه روابط اقتصادی و تقویت مناسبات خود با پاکستان است.

نخست وزیر پاکستان در پایان پیام دعوت خود از همتای مجارستانی خود برای سفر به پاکستان را به وزیر امور خارجه این کشور ابلاغ نمود و وزیر امور خارجه مجارستان نیز از عمران خان برای دعوت به مجارستان دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1