خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه هند با نخست وزیر و رئیس جمهور فیجی در شهر سووا
کد خبر :448677213

16:35 1401/11/28


برچسب ها : دیدار, سوبرامانیام جایشانکار, فیجی, گفتگو, هند و فیجی, وزیر امور خارجه هند,

سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند طی سفر به سووا با سیتونی رابوکا نخست وزیر و ویلیام کاتونیور رئیس جمهور فیجی دیدار و گفتگو کرد.


سووا: به گزارش راز نیوز | سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند طی سفر به سووا با سیتونی رابوکا نخست وزیر و ویلیام کاتونیور رئیس جمهور فیجی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها، موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله گسترش روابط و همکاری در زمینه های مختلف به ویژه کشاورزی، آموزش، بهداشت و تغییرات آب و هوا، همچنین مسائل منطقه ای و جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در همین حال، سوبرامانیام جایشانکار، فیجی را به عنوان یک شریک مهم در اقیانوس هند و اقیانوس آرام توصیف کرد و بر گسترش روابط و همکاری دو جانبه میان هند و فیجی تاکید نمود.

در ادامه این دیدار، نخست وزیر فیجی ریاست گروه 20 را به هند تبریک گفت و بیان کرد: این فرصت بزرگی برای دو کشور است تا به طور مشترک در جهت کاهش چالش های جهانی و ساختن آینده ای پایدار همکاری نمایند.

وی در پایان این نشست بر روابط مستحکم و دیرینه میان هند و فیجی اشاره کرد و افزود: گسترش روابط و همکاری میان دو کشور موجب تقویت بخش های کشاورزی، آموزش، بهداشت، تغییرات آب و هوا و توسعه شرکت های مختلف با تمرکز ویژه بر آموزش و ظرفیت سازی در فیجی خواهد شد.

ارسال نظر

 
1