خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه نیوزیلند با همتای هندی خود طی سفر به دهلی نو
کد خبر :1047901887

16:13 1401/11/19


برچسب ها : دهلی نو, روابط دوجانبه, سوبرامانیام جایشانکار, نیوزیلند, همکاری دوجانبه, وزیر امور خارجه نیوزیلند, وزیر امور خارجه هند,

هیئتی به سرپرستی نانایا ماهوتا وزیر امور خارجه نیوزلند طی سفر به دهلی نو با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند دیدار و گفتگو کرد.


 

دهلی نو: به گزارش راز نیوز | هیئتی به سرپرستی نانایا ماهوتا وزیر امور خارجه نیوزیلند طی سفر به دهلی نو با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله گسترش روابط در زمینه های مختلف از جمله تجارت، آموزش، مهاجرت، فرهنگ، آب و هوا و بهداشت به ویژه طب سنتی میان هند و نیوزیلند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نانایا ماهوتا با سوبرامانیام جایشانکار در خصوص تحولات منطقه ای و وضعیت جهانی از جمله اقیانوس هند و آرام، همکاری های اقتصادی، تبادلات آموزشی، تعاملات دفاعی و ارتباطات مردمی تبادل نظر کرد.

در همین حال، وزیر امور خارجه نیوزیلند رونوشت هایی از توافقنامه چارچوب اتحاد بین المللی خورشیدی (ISA) را به سوبرامانیام جایشانکار ارائه کرد.

سوبرامانیام جایشانکار از پیوستن نیوزیلند به اتحاد بین المللی خورشیدی ابراز خرسندی کرد و بر ضرورت گسترش روابط دوجانبه به ویژه در زمینه های اقتصادی، سیاسی، دفاعی، آموزشی و علم و فناوری تاکید نمود.

ارسال نظر

 
1