خبر فوری

 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | امیر خان متقی وزیر امور حارجه موقت افغانستان با شاه محمود قریشی وزیر امور حارجه پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

شاه محمود قریشی در این دیدار گفت: تشکیل جلسه فوق العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی بخشی از این تلاش است و ما از طریق این نشست به جامعه جهانی پیام می‌دهیم که از اشتباهات گذشته درس گرفته و برای صلح و ثبات در افغانستان قدم بردارند.

وی افزود: حکومت مردمی در افغانستان، احترام به حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان، به نفع دولت افغانستان خواهد بود. همچنین در سفر اخیرم به کابل، 5 میلیارد دلار کمک حسن نیت پاکستان را برای افغانستان اعلام کردم.

وی ادامه داد: من خوشحالم که اعلام کنم، ما ترتیباتی را برای ارائه کمک های بشردوستانه در قالب غذا، دارو و 50 هزار متریک تُن گندم برای افغانستان در نظر گرفته ایم، همچنین تیم ما به زودی برای بازدید از سه بیمارستان تحت کمک پاکستان در افغانستان به کابل خواهد رسید.

وی بیان کرد: پاکستان آماده میزبانی چهل و هشتمین نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در ماه مارس سال آینده خواهد بود. و همینطور میزبانی دو نشست متوالی شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی بیانگر جدیت پاکستان در حل مسائل پیش روی جهان اسلام است.

وی اظهار کرد: امید به صلح در افغانستان پس از 40 سال مهم است و نباید این فرصت را از دست داد در ضمن، فروپاشی اقتصادی افغانستان پیامدهای یکسانی برای همه خواهد داشت، همچنین پاکستان سخت تلاش می کند تا وضعیت غم انگیز اقتصادی افغانستان را به اطلاع جامعه جهانی برساند.

شاه محمود قریشی گفت: ما از حمایت مستمر و مستحکم سازمان همکاری اسلامی در خصوص کشمیر سپاسگزاریم.

همچنین در پایان این دیدار، امیرخان متقی وزیر امور خارجه موقت افغانستان از دعوت شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان برای حضور در نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی تشکر و قدردانی کرد.

 

ارسال نظر

 
1