خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با عمران خان
کد خبر :843102179

12:40 1401/01/01


برچسب ها : OIC, اسلام آباد, پاکستان, پاکستان و مصر, روابط دوجانبه, سازمان همکاری اسلامی, سامح شکری, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, نشست وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی, وزیر امور خارجه مصر,

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر که به منظور شرکت در چهل و هشتمین نشست شورای وزیران خارجه به میزبانی پاکستان وارد اسلام آباد شده است، با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و در زمینه امور مورد علاقه مشترک و مهم به رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سامح شکری وزیر امور خارجه مصر که به منظور شرکت در چهل و هشتمین نشست شورای وزیران خارجه به میزبانی پاکستان وارد اسلام آباد شده است، با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و در زمینه امور مورد علاقه مشترک و مهم به رایزنی پرداخت.

نخست وزیر پاکستان در این بین با برجسته سازی روابط برادرانه میان پاکستان و مصر، آن را عمیق و تاریخی عنوان کرد و ضمن ابراز خرسندی از همکاری های نزدیک میان دو کشور، بر ضرورت و اهمیت گسترش بیشتر روابط سیاسی دوجانبه در بخش های اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

عمران خان با اشاره به دیدار ها و گفتگوی خود با رئیس جمهور مصر که در آن درخصوص هماهنگی میان پاکستان و مصر در سطح مسائل بین المللی و منطقه ای رایزنی شده بود، اظهار داشت: ظرفیت بالایی برای افزایش روابط مفید دوجانبه وجود دارد. وی در ادامه این دیدار علاوه بر امور بین المللی و منطقه ای، در مورد امور مرتبط با امت اسلامی نیز با وزیر امور خارجه مصر به گفتگو پرداخت و افزود: هند در کشمیر اشغالی درحال ارتکاب جنایات سنگین و نقض حقوق بشر است و اقدامات غیرمسؤلانه آن امنیت منطقه ای را با تهدید مواجه کرده است. عمران خان از تصویب قطعنامه مهم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در 15 مارس با عنوان "روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی" اعلام شده است را مورد قدردانی قرار داد و گفت: این امر به پایان دادن به تبعیض علیه مسلمانان، تبعیض نژادی و خشونت و ارتقای هماهنگی بین ادیان کمک می کند.

نخست وزیر پاکستان در ادامه اظهاراتش بر ضرورت پیشبرد هدف عدالت و انصاف برای مسلمانان در سراسر جهان از بستر سازمان همکاری اسلامی OIC و اهمیت ارتقای وحدت و همبستگی کشورهای اسلامی با تمرکز بر دستیابی به رفاه و توسعه پایدار از طریق افزایش همکاری ها تاکید کرد .

ارسال نظر

 
1