خبر فوری

 
دیدار وزیر امور خارجه مالزی با وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان و عمران خان
کد خبر :1618849830

17:15 1400/09/28


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و مالزی, عمران خان, فواد حسین, نخست وزیر پاکستان, وزیر اطلاع رسانی و رسانه, وزیر امور خارجه مالزی, کمک های بشردوستانه,

سیف الدین عبدالله وزیر امور خارجه مالزی پس از نشست فوق العاده شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی به صورت جداگانه با چودری فواد حسین وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان و عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سیف الدین عبدالله وزیر امور خارجه مالزی پس از نشست فوق العاده شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی به صورت جداگانه با چودری فواد حسین وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان و عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

چودری فواد حسین طی گفتگو با وزیر خارجه مالزی، اظهار داشت: اگر وضعیت افغانستان به همین شکل بدتر شود، ممکن است یک تراژدی بزرگ انسانی در آنجا رخ دهد. جمعیت قابل توجهی از مردم افغانستان زندگی زیر خط فقر را دارند، جامعه جهانی باید تلاش های خود را به منظور خارج کردن افغانستان از مشکلات بکار گیرد، جهان باید برای کمک به افغانستان پیش آید.

وزیر رسانه پاکستان با تاکید بر ضرورت گسترش روابط رسانه ای میان دو کشور پاکستان و مالزی، اظهار داشت که دو کشور می توانند از تجربیات یکدیگر در زمینه صنعت فیلم و سریال استفاده کنند. سریال های پاکستان با دوبله شدن به زبان های دیگر، جایگاهی را کسب کرده اند، ما به دنبال نمایش سریال های پاکستانی برای مردم مالزی هستیم.

عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز در صحبت های خود پس از تاکید بر مسئله افغانستان و تسریع در کمک به افغان ها، اظهار داشت که پاکستان متعهد به تقویت بیشتر روابط دوجانبه از طریق تقویت همکاری های اقتصادی، گردشگری، دفاعی و تماس های مردمی با مالزی است.

وزیر امور خارجه مالزی ضمن تقدیر از میزبانی این نشست توسط پاکستان، عملکرد پاکستان در زمینه گسترش صلح و ثبات در افغانستان و ایفای نقش سازنده در این کشور را مورد ستایش قرار داد.

ارسال نظر

 
1