خبر فوری

 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | طی سفر هیئت مالزی به سرپرستی سیف الدین عبدالله وزیر امور خارجه مالزی به پاکستان برای شرکت در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی  با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام اباد دیدار کرد.

در این دیدار موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شاه محمود قریشی گفت: پاکستان متعهد به ارتقای همکاری های دوجانبه با مالزی در زمینه های اقتصادی، تجاری، دفاعی، آموزشی، گردشگری و علمی خواهد بود.

وی افزود: شباهت در دیدگاه های پاکستان و مالزی در مجامع بین المللی پیرامون مسائل مهم منطقه ای و جهانی خوشایند است. وی همچنین بر لزوم بازنگری محدودیت‌های سفر برای ارتقای روابط مردمی میان پاکستان و مالزی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان ضمن معرفی سازمان همکاری اسلامی به عنوان صدای قوی امت اسلام، خواستار نقش موثر این سازمان در زمینه های اسلام هراسی، صلح و امنیت و حل مناقشه شد.

وی ادامه داد: اگر گام های فوری برای رسیدگی به بحران انسانی در افغانستان برداشته نشود، پیامدهای آن می تواند کشورهای همسایه، منطقه و جهان را تحت تأثیر قرار دهد.

وی همچنین با سازمان همکاری اسلامی در خصوص حمایت از مردم و مسئله کشمیر تشکر و قدردانی کرد، همچنین سیف الدین عبدالله وزیر امور خارجه مالزی نیز از شاه محمود قریشی به دلیل استقبال گرم و میهمان نوازی صمیمانه تشکر کرد.

ارسال نظر

 
1