خبر فوری

 
دیدار وزیر امور خارجه عراق با وزیر امور مذهبی دولت فدرال پاکستان
کد خبر :1908296798

14:59 1400/05/21


برچسب ها : پاکستان و عراق, پیر نورالحق قادری, فواد حسین, وزیر امور خارجه عراق, وزیر امور مذهبی پاکستان,

دکتر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در ادامه دیدار با مقامات مختلف پاکستان در سفر به این کشور پیش از ظهر امروز با پیر نورالحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در ادامه دیدار با مقامات مختلف پاکستان در سفر به این کشور پیش از ظهر امروز با پیر نورالحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و بغداد و امور مربوط به زائران پاکستانی همچون صدور روادید و تسهیلات رفاهی در مدت زمان حضور زائران پاکستانی در عراق به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پیر نور الحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه عراق و هیئت همراه ابراز داشت: عراق مهد انبیاء و اصحاب پیامبر اکرم(ص) است و مردم پاکستان ارادت و محبت ویژه­ای به عراق دارند، تلاش های سفیر عراق در پاکستان برای تقویت همکاری ها میان مردم و دولت دو کشور قابل تقدیر است. ما قدردان اقدامات دولت عراق برای ارائه تسهیلات به زائران پاکستانی هستیم.

وی در ادامه این دیدار وزیر امور خارجه عراق و هیئت همراه ایشان را از اقدامات و وظایف وزارت امور مذهبی پاکستان در زمینه هماهنگی بین المذاهب و حج آگاه ساخت و گفت: خیل کثیری از شهروندان پاکستانی با هدف زیارت به کشورهای عربستان سعودی، ایران و عراق سفر می کنند و از سوی دیگر تعداد قابل توجهی از ذاکران مذهبی وابسته به مذاهب مختلف از سرتاسر جهان به پاکستان می آیند، دولت پاکستان اقدامات مختلفی را در زمینه خدمت رسانی به زائران مذهبی به اجرا گذاشته است.

پیر نور الحق قادری در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: دولت پاکستان معتقد به ایجاد فضای امن و دوستانه برای اقلیت های مختلف جهت برگزاری آزادانه مراسمات و عبادات بر اساس عقاید مذهبی هست.

در بخش دیگری از این دیدار سردار جعفر خان معاون وزیر امور مذهبی پاکستان هیئت عراقی را اقدامات و مشکلات مرتبط با زائران پاکستانی آگاه ساخت و گفت: ما در این زمینه خواهان امضای یک سند یادداشت تفاهم همکاری با دولت عراق هستیم.

در ادامه وزیر امور مذهبی پاکستان خاطرنشان کرد: پاکستان در حال بررسی آغاز پرواز از شهرهای کراچی و اسلام آباد به مقاصد نجف و بغداد توسط شرکت هواپیمایی ملی پاکستان(PIA) می باشد و از دولت عراق برای موافقت با آغاز این پروازها جهت تسهیل سفر زائران موافقت نماید.

وی با بیان اینکه سالانه 30 الی 40 هزار نفر از زائران از طریق مرز زمینی ایران برای زیارت به عراق سفر می کنند گفت: تلاش ما این است تا تمام ظرفیت های موجود در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد و زائران هرچه بیشتر برای امر زیارت عازم عراق شوند و دو کشور تمامی امکانات و تسهیلات لازم را برای زائران فراهم کنند.

دکتر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار با تقدیر از پیام دوستانه و آرزوی موفقیت از جانب وزیر امور مذهبی پاکستان ابراز داشت: عراق معتقد به تقویت روابط و گسترش سطح همکاری با پاکستان است، ما خواهان توسعه روابط میان ملت های دو کشور هستیم.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا روند سفر زائران به عراق را تحت تاثیر قرار داده است گفت: ما خواهان مراجعه و سفر هرچه گسترده زائران پاکستانی به عراق هستیم و تمامی امکانات و تسهیلات لازم در این زمینه را به کار خواهیم بست، اقدامات لازم برای رفع موانع موجود در زمینه راه اندازی خانه پاکستان در کربلا انجام خواهد شد.

در این میان وزیر امور مذهبی پاکستان با اشاره به مراکز موجود در مکه و مدینه موسوم به خانه پاکستان برای خدمات رسانی به زائران حج گفت: ما برای ارائه تسهیلات و خدمات رسانی به زائران خواهان ایجاد مرکز «خانه پاکستان» در کربلا همچون شهرهای مدینه و مکه مکرمه هستیم.

وزیر امور خارجه عراق از اقدامات وزارت امور مذهبی پاکستان برای تامین حق آزادی اقلیت های مذهبی و ارائه خدمات به زائران مذهبی تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1