خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه ترکیه با فرماندار و وزیر ارشد ایالت سند
کد خبر :1765980232

11:19 1399/10/26


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و ترکیه, ترکیه, فرماندار ایالت سند, مولود چاوش اوغلو, وزیر ارشد ایالت سند, وزیر امور خارجه ترکیه, کراچی,

مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با حضور در ساختمان فرمانداری ایالت سند، با عمران اسماعیل فرماندار ایالت سند و سپس با مراد علی شاه وزیر ارشد این ایالت دیدار و گفتگو کرد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با حضور در ساختمان فرمانداری ایالت سند، با عمران اسماعیل فرماندار ایالت سند و سپس با مراد علی شاه وزیر ارشد این ایالت دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار های جداگانه در خصوص همکارها در زمینه های تجارت، سرمایه گذاری، علم و فناوری، آموزش و فرهنگ  گفتگو انجام گرفت. همچنین در رابطه با تبادل تجربیات جهت مقابله موثر تر با بیماری های همه گیر نیز تبادل نظر صورت گرفت.

گفتنی است پس از دیدار میان وزیر امور خارجه ترکیه و فرماندار ایالت سند، دو مقام در حضور دیگر مقامات ایالت سند در مراسم افتتاحیه ساختمان کنسولگری ترکیه در کراچی شرکت کردند.

عمران اسماعیل طی سخنرانی افتتاح این کنسولگری در کراچی را نشانه تمایل ترکیه عنوان کرد و افزود: شرکت های سرمایه گذاری ترکیه برای سرمایه گذاری در پاکستان تمایل خود را اظهار کرده اند و ما از شرکت های مبتنی بر فناوری انتقال استقبال می کنیم. فرماندار ایالت سند در ادامه بیانات خود با اشاره به اینکه کشور ترکیه درحال ظاهر شدن به عنوان یک قدرت جدید فن آوری در جهان درحال تغییر است، گفت: مردم پاکستان ، ملت ترکیه را دوست دارند.

وزیر امور خارجه ترکیه بیان داشت که پاکستان و پاکستانی ها در دل های ما از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و دو کشور در لحظات دشوار به یکدیگر کمک کرده اند.

 

سید مراد علی شاه وزیر ارشد ایالت سند در دیدار با وزیر امور خارجه ترکیه، با دوست نزدیک خواندن ترکیه، اظهار داشت که ایالت سند بلکه مردم پاکستان این روابط را از دید محبت و عزت می نگرند. ترکیه برای قربانیان سیلاب منطقه تهته منازلی ساخت، ما از ترکیه بابت کمک در لحظات دشوار سپاس گذاریم. وی در ادامه گفت: شرکت ترکی برای تولید نیروگاه بادی در سند برنامه ریزی کرده است و پروژه این نیروگاه 50 مگاوات است. فرصت های سرمایه گذاری  ذغال سنگ در تهر، بخش برق، حمل و نقل در کراچی، راه آهن سبک و بخش آب وجود دارد، ما در ایالت سند پیشنهاد سرمایه گذاری در حالت مشارکت عمومی خصوصی را نیز می دهیم.

مولود چاوش اوغلو در این بین اظهار داشت، رئیس جمهور ترکیه در سفر خود به پاکستان، قطعا به کراچی نیز خواهند آمد، کراچی عشق اقتصادی کشور است، ما می خواهیم سرمایه گذاران ترکیه در کراچی و تهر سرمایه گذاری کنند.  

ارسال نظر

 
1