خبر فوری

 
دیدار وزیر امور خارجه ترکمنستان با دکتر عارف علوی در اسلام آباد
کد خبر :699221425

15:54 1400/09/30


برچسب ها : اسلام آباد, افغانستان, پاکستان و ترکمنستان, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور ترکمنستان, روابط دو جانبه, سازمان همکاری اسلامی, گفتگو, همکاری دوجانبه, وزیر امور خارجه ترکمنستان,

رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان با دکتر عارف علویرئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی شاخه مطبوعاتی ریاست جمهوری پاکستان، دکتر عارف علوی در گفتگو با وزیر خارجه ترکمنستان بر اهمیت روابط منطقه ای و یکپارچگی اقتصادی تاکید کرد و گفت: وی گفت: دو کشور باید برای ارتقای روابط منطقه ای تلاش مشترک داشته باشند همچنین پاکستان و ترکمنستان علاوه بر مواضع مشترک در مجامع کلیدی منطقه ای و بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، اکو و سازمان همکاری شانگهای دارای روابط عالی هستند.

در این دیدار طی سخنان عارف علوی در خصوص تعهد پاکستان برای تکمیل به موقع پروژه خط لوله گاز تاپی، پیشنهاد شد کمیته ای تحت یک کارگروه مشترک برای تسریع روند تکمیل به موقع پروژه خط لوله گاز تاپی تشکیل شود.

رئیس جمهور پاکستان در پیامی برگزاری موفق هفدهمین اجلاس فوق العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی را به میهمان محترم تبریک گفت.

وی ابراز امیدواری کرد که این نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در جهت همکاری های بین المللی برای مقابله با بحران افغانستان کمک کند. ایشان همچنین وی از جامعه جهانی خواست تا به وخامت اوضاع در افغانستان پی ببرد و برای حل ان اقدامات مؤثری انجام دهد و در این اوضاع نابسامان نبایستی اموال افغانستان را که در مشکلات صرف میشود مسدود کرد.

دکتر عارف علوی با اشاره به سفر اخیر خود به ترکمنستان گفت: دیدار مفیدی با رئیس جمهور ترکمنستان داشته و دو طرف خواستار تکمیل به موقع پروژه خط لوله گاز تاپی شدند.

در ادامه وزیر امور خارجه ترکمنستان پیام حسن نیت قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان را برای دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان ابلاغ کرد و گفت: سفر دکتر عارف علوی به ترکمنستان حمایت بزرگی برای وی بود که باعث تقویت بیش از پیش روابط دوستانه دو کشور خواهد شد.

ارسال نظر

 
1