خبر فوری

 
دیدار وزیر امور خارجه بریتانیا با فرمانروای عربستان سعودی
کد خبر :1753697029

19:42 1397/08/21


برچسب ها : امارات, امارات متحده عربی, انگلستان, انگلیس, عربستان سعودی, یمن,

به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری ARY، دیدار فرمانروای عربستان سعودی در قصر یمامه با وزیر امور خارجه انگلیس جرمی هنت صورت گرفت، و در این دیدار در رابطه با مسائل منطقه گفتو گو شد.


به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری ARY، دیدار فرمانروای عربستان سعودی در قصر یمامه با وزیر امور خارجه انگلیس جرمی هنت صورت گرفت، و در این دیدار در رابطه با مسائل منطقه گفتو گو شد.

براساس گزارشات رسانه های عربی، در این دیدار در رابطه با همکاری و منافع دو طرف بحث و گفتو گو شد. علاوه بر آن در رابطه با مسائل بروز منطقه نیز میان دوطرف تبادل نظرهایی صورت گرفت.

لازم به ذکر است در این دیدار مقاماتی همچون، سفیر عربستان سعودی در انگلیس شاهزاده محمد بن نواف بن عبدالعزیز، وزیر مملکت و یکی از اعضای کابینه دکتر مساعد بن محمد العیان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی عادل الجبیر، سفیر بریتانیا در سعودی سائمن کولیس و سفیر بریتانیا در یمن مائیکل آرون حضور داشتند.

ناگفته نماند قبل از دیدار وزیر امور خارجه انگلیس با فرمانروای عربستان ، الشیخ محمد بن زاید ولی عهد، معاون فرماندهی و رئیس نیروهای مسلح امارات متحده عربی با وی دیدار و علاوه بر امور مشترک و منافع ملی دوطرف، در رابطه با مسائل و درگیری های منطقه به طور مفصل گفتو گو و تبادل نظر کرد.

ولیعهد امارات متحده عربی طی این دیدار با نشانه مستحکم خواندن عربستان سعودی در منطقه خاطر نشان کرد، عربستان سعودی همچون سپری در برابر تهدیدات خارجی در منطقه است. عربستان سعودی در عرصه های مختلف نقش مهم خود برای مقابله با تهدیدهای منطقه را ایفا کرده است.

ولیعهد امارات همچنین افزود، سیاست های بخردانه شاه سلمان در منطقه باعث افزایش امنیت و سرور منطقه شده است. فعالیت های عربستان سعودی همیشه به نفع کشورهای دیگر بوده است.

لازم به ذکر است که براساس خبر منتشر شده در وب سایت خبرگزاری دان، جرمی هنت برای گفتو گو در رابطه با قتل جمال خاشقچی خبرنگار سعودی و جنگ یمن به عربستان سعودی سفر کرده است.

به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری دان، به گفته خبرگزاری فرانسوی AFP، جرمی هنت در این سفر خود برای تبادل نظر درباره مسائل منطقه با محمد بن سلمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

جرمی هنت در رابطه قتل جمال خاشقچی گفته بود : "قتل ظالمانه خاشقچی موجب ایجاد خوف و هراس در جامعه جهانی شده است. این موضوع که تاکنون حقایق قتل خاشقچی برملا نشده است قابل قبول نیست. ما از مقامات سعودی خواستاریم تا با همکاری با ترکیه در این رابطه علاوه بر همکاری باعث اجرای انصاف و عدالت در حق خانواده خاشقچی نیز شوند. "

گفتنی است جرمی هنت در رابطه با مسئله جنگ 3 ساله یمن و پذیرفتن پیشنهاد سازمان ملل متحد از سوی عربستان، با عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی دیدار و گفتو گو کرد.
وزیر خارجه بریتانیا قبل از سفر خود به عربستان ابراز داشته بود :" کشتار مردم در جنگ یمن زیاد است، خونریزی در یمن موجب بی خانمان شدن تعداد زیادی از شهروندان یمنی و موجب پیدایش بیماری‌های گوناگون و قحطی در یمن شده است."

وی برای حل این اختلافات و درگیری با ارائه راه حلی گفته بود، تنها راه این است که تصمیم گیریهای سیاسی را با زمین گذاشتن اسلحه و تلاش برای برقراری صلح انجام دهیم.

جرمی هنت گفته بود، به دلیل موقعیت قابل توجه بریتانیا در شورای امنیت سازمان ملل متحد و تاثیر گذاری آن در منطقه برای ایجاد و دعوت به صلح، به کشورهای خلیجی سفر خواهم کرد.

لازم به ذکر است که جرمی هنت در این سفر خلیجی خود با مقاماتی همچون : ولی عهد ابوظبی شیخ محمد بن زاید النهیان، سخنگوی یمن علی محسن آل احمر و وزیر خارجه یمن خالد الیمانی نیز دیدار خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1