خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه انگلیس در آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :2125351613

10:42 1401/07/23


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و انگلیس, پنجاب, دیدار, شهباز شریف, لرد طارق احمد, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه انگلیس در آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع,

لرد طارق احمد وزیر امور خارجه انگلیس در آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | لرد طارق احمد وزیر امور خارجه انگلیس در آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

نخست وزیر پاکستان طی این دیدار گفت: پاکستان و انگلیس روابط تاریخی با یکدیگر داشته و پاکستان خواستار افزایش روابط خود با این کشور در بخش های بازرگانی، سرمایه گذاری، امنیتی، دفاعی، فرهنگی، روابط در سطح عمومی و غیره است.

وی طی این دیدار از همکاری مثبت پاکستان و انگلیس در بخش های بازرگانی و سرمایه گذاری ابراز خرسندی کرد و گفت که ارزش حجم روابط تجاری دو کشور به 3.1 میلیارد پوند رسیده است. وی همچنین به نقش مثبت 1.6 میلیون شهروند پاکستانی در تقویت روابط مردم پاکستان و انگلیس اشاره کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس در آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع نیز طی این دیدار به دلیل وقوع سیل در پاکستان و خسارات جانی و مالی ناشی از آن از جانب دولت انگلیس، ابراز همدردی کرد.

نخست وزیر پاکستان از کمک های انگلیس به سیل زدگان پاکستان تشکر و به این موضوع اشاره کرد که پاکستان کمتر از 1 درصد از گازهای گلخانه ای را در جهان منتشر می کند اما یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را از تغییرات آب و هوایی دیده اند.

وزیر امور خارجه انگلیس در آسیای جنوبی و کشورهای مشترک المنافع به نخست وزیر پاکستان گفت که مردم انگلیس و شهروندان پاکستانی خارج از این کشور به شدت درگیر تلاش های امدادی و توانبخشی به سیل زدگان پاکستان هستند.

وی به نخست وزیر پاکستان برای کمک مداوم انگلیس به منظور امدادرسانی و توانبخشی به سیل زدگان پاکستان اطمینان داد و اعلام کرد که انگلیس 10 میلیون پوند دیگر به پاکستان کمک مالی خواهد کرد. با اعلام این خبر مجموع کمک مالی انگلیس به سیل زدگان پاکستان به رقم 26.5 میلیون پوند خواهد رسید.

نخست وزیر پاکستان طی این دیدار به نقض مداوم قوانین حقوق بشر توسط دولت هند در ایالت جامو و کشمیر اشاره کرد و گفت که حل مسئله کشمیر بر اساس خواست مردم این ایالت و مطابق با قطعنامه های سازمان ملل، اهمیت زیادی در ایجاد امنیت و ثبات طولانی مدت در جنوب آسیا خواهد داشت.

وی سپس حمایت پاکستان را از اجرای جهانی و منسجم اصول منشور ملل متحد اعلام کرد. این اصول شامل موضوعاتی از جمله پرهیز ازاستفاده از زور، خطر استفاده از آن، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها، حل و فصل درگیری ها و حمایت برابر برای تمام دولت ها است.

وی علاوه بر این گفت: پاکستان بر ضرورت استفاده از دیپلماسی و مذاکره به منظور پایان فوری دشمنی ها و پایان درگیری ها در اوکراین تاکید کرده است.

ارسال نظر

 
1