خبر فوری

 
دیدار وزیر امور خارجه ازبکستان با همتای پاکستانی
کد خبر :275234445

15:44 1399/12/20


برچسب ها : افزایش روابط, پاکستان و ازبکستان, تجارت, دیدار, سازمان اکو, سازمان ملل متحد, سازمان همکاری اسلامی, سازمان همکاری شانگهای, شاه محمود قریشی, عبدالعزیز کامل اف, همکاری دوجانبه, وزیر امور خارجه ازبکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان به همراه هیئت عالی رتبه با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در ساختمان وزارت امور خارجه پاکستان دیدار کرد. در این دیدار دو طرف توافق کردند که همکاری های دو جانبه بین پاکستان و ازبکستان را در زمینه های مختلف از جمله تجارت دوجانبه گسترش دهند


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان به همراه هیئت عالی رتبه با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در ساختمان وزارت امور خارجه پاکستان دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف توافق کردند که همکاری های دو جانبه بین پاکستان و ازبکستان را در زمینه های مختلف از جمله تجارت دوجانبه گسترش دهند. به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، در این دیدار مسائل مهم منطقه ای و جهانی مورد علاقه دو جانبه از جمله روابط دو جانبه و ارتقاء همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت که پاکستان ازبکستان را به عنوان یک کشور برادر مهم در کشورهای آسیای میانه می داند.پاکستان و ازبکستان روابط صمیمانه ای بر اساس ایمان، تاریخ مشترک و هماهنگی فرهنگی در زمینه های مختلف دارند که زمینه قوی برای توسعه روابط دو جانبه به شمار میرود.

شاه محمود قریشی با اشاره به جلسات قبلی با همتای ازبک خود در مونیخ و مسکو گفت که تمرکز پاکستان بر روی ارتقاء مشارکت اقتصادی ، صلح ، توسعه و تقویت روابط با ازبکستان است. روابط نزدیک دو کشور در مجامع مهم منطقه ای و بین المللی به ویژه در سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامیOIC ، سازمان اکو ECO و سازمان همکاری شانگهای SCO مورد استقبال قرار می گیرد. وزیر امور خارجه پاکستان افزود که دو کشور به همکاری نزدیک برای تقویت روابط منطقه ای، به ویژه برای ساخت سریع پروژه راه آهن ترانس افغان، بین پاکستان، افغانستان و ازبکستان ادامه می دهند. همچنین شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان همتای ازبک خود را در مورد تلاش های آشتی جویانه پاکستان برای صلح در افغانستان و نتایج مثبت آن توضیحاتی ارائه داد.

عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان تلاش های پاکستان برای ارتقاء روابط و ایجاد صلح در منطقه را ستود و ابراز امیدواری کرد که سفر اخیر وی به پاکستان، به تقویت روابط دوجانبه کمک کند. وی افزود که این سفر به تقویت و تحکیم بیشتر همکاری دوجانبه در زمینه های مورد علاقه دوجانبه کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1