خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور خارجه اتیوپی با شاه محمود قریشی در دفتر وزارت امور خارجه اسلام آباد
کد خبر :624996802

17:16 1400/12/02


برچسب ها : اتیوپی, پاکستان و اتیوپی, دیدار, روابط دوجانبه, شاه محمود قریشی, گفتگو, همکاری دوجانبه, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

رضوان حسین وزیر امور خارجه اتیوپی در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | رضوان حسین وزیر امور خارجه اتیوپی در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، موضوعات مهم منطقه ای و جهانی از جمله روابط دوجانبه، ارتقای همکاری های دوجانبه در زمینه های مورد علاقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شاه محمود قریشی گفت: پاکستان و اتیوپی روابط برادرانه، دیرینه همچنین با منافع و مواضع استراتژیک مشترک دارند.

وی همچنین برگزاری ششمین انتخابات سراسری را به دولت و مردم اتیوپی تبریک گفت و بیان کرد: پروژه 10 میلیاردی درخت سونامی نخست وزیر عمران خان و "چشم انداز سبز اتیوپی" رهبری این کشور بسیار مشابه یکدیگر می باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان از تلاش های مستمر اتیوپی جهت تمامیت ارضی و حاکمیت اطمینان داد و گفت: وزارت امور خارجه پاکستان سیاست های مرتبط آفریقا را در پرتو چشم انداز عمران خان نخست وزیر پاکستان دنبال می کند، همچنین 5 سفارت جدید و 6 دفتر تجاری نیز در آفریقا تحت همین سیاست ایجاد شده است و در همین حال شاه محمود قریشی از تصمیم اتیوپی برای افتتاح سفارت در پاکستان استقبال کرد.

وزیر اور خارجه اتیوپی گفت: افتتاح سفارت خانه در پاکستان، نتیجه دیدار مثبت نخست وزیران دو کشور در پکن سال 2019 می باشد همچنین دو طرف این تصمیم را نقطه عطف مهمی در تقویت روابط دوجانبه توصیف کردند.

شاه محمود قریشی بر لزوم هماهنگی نزدیک میان نمایندگی های دائم پاکستان و اتیوپی در نیویورک و ژنو تاکید کرد و گفت: رشد سریع اقتصاد اتیوپی در هفت سال گذشته قابل ستایش است و ایجاد بخش های تجاری در آدیس آبابا پایتخت این کشور باعث تقویت بیشتر روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه خواهد شد.

لازم به ذکر است که وزیر امور خارجه اتیوپی به عنوان فرستاده ویژه نخست وزیر اتیوپی به پاکستان سفر کرده و حامل پیام مهمی از سوی رهبری این کشور برای نخست وزیر پاکستان است.

 

 

ارسال نظر

 
1