خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | یوخن فلاس بارت معاون بخش خارجی وزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان با عمر ایوب وزیر امور اقتصادی پاکستان دیدار و گفتکو کرد.

برنارد شلاگیک سفیر آلمان در پاکستان، ماریون فینینگ معاون اول وی، هلموت فیشر مدیر وزارت همکاری اقتصادی و توسعه (BMZ) در پاکستان و افغانستان ، تورستون شفر گومبل عضو هیئت مدیره انجمن آلمان برای همکاری های بین المللی (GIZ)، جولیوس اسپاتز مدیر انجمن آلمان برای همکاری های بین المللی (GIZ) برای افغانستان و پاکستان، توبیس بیکر مدیر کشوری انجمن آلمان برای همکاری های بین المللی (GIZ) سباستین جیکوب مدیر کشوری بانک توسعه آلمان (KfW) و مقامات ارشد وزارت امور اقتصادی پاکستان نیز در این دیدار حضور داشتند.

وزیر امور اقتصادی پاکستان طی این دیدار با تعریف از افزایش همکاری اقتصادی دوجانبه بین پاکستان و آلمان، گفت: پاکستان و آلمان شرکای دیرینه توسعه ای بوده و آلمان از سال 1961 تاکنون 3.8 میلیارد یورو به پاکستان پشتیبانی فنی و مالی به منظور توسعه اقتصادی و اجتماعی ارائه کرده است.

وی افزود: اکنون انجمن آلمان برای همکاری های بین المللی (GIZ) در حال ارائه 147.5 میلیون یورو پشتیبانی مالی برای آموزش حرفه ای، سلامت، حمایت اجتماعی و انرژی های تجدید پذیر به پاکستان می باشد.

وی گفت: بانک توسعه آلمان (KfW) نیز وعده ارائه کمک مالی 301 میلیون یورویی را به پاکستان به منظور اجرای طرح های توسعه ای از جمله انرژی های تجدید پذیر، بهداشت، پروژه های زیرساخت شهری و تغییرات آب و هوایی داده است.

وزیر امور اقتصادی پاکستان همچنین هیئت آلمانی را در مورد اصلاحات سیاسی، ابتکارات و اولویت های توسعه ای آگاه کرده و گفت: پاکستان توجه خود را بر تغییرات آب و هوایی، انرژی های سازگار با محیط زیست، کشاورزی، روابط منطقه ای و فناوری اطلاعات متمرکز کرده است.

وی سپس گفت: لازم است در کشور بر آموزش فنی و حرفه ای توجه شود و به همین منظور پیشنهاد احداث دانشگاه آموزش فنی در ایالت گلگیت-بلتستان در دست بررسی می باشد.

وی همچنین طی این دیدار بر لزوم بهتر کردن راه ها و ارتباطات دیجیتالی در سراسر پاکستان به منظور افزایش امنیت سفرها، دسترسی زمین های کشاورزی به بازارها و تسهیلات خدمات الکترونیکی تاکید کرد.

معاون بخش خارجی وزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان نیز طی این دیدار با ابراز اطمینان از نحوه همکاری دوجانبه بین پاکستان و آلمان، در مورد راه های تقویت همکاری های مالی و فنی دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

وی گفت: آلمان در بخش اجتماعی، آموزش، بهداشت، انرژی های سبز (پاک)، پروژه های زیرساخت شهری، دولت دیجیتال و برنامه استارت آپ پاکستان کمک های مالی بیشتری به این کشور ارائه خواهد کرد.

دو طرف همچنین طی این دیدار برای افزایش همکاری به منظور رقابت صادراتی از طریق کمک های فنی و مالی و همکاری در صنعت نساجی بحث و گفتگو کردند.

وزیر امور اقتصادی پاکستان همچنین از دولت آلمان برای ارائه کمک های مستمر اقتصادی و فنی به پاکستان تشکر کرده و گفت: پاکستان دارای فرصت های سرمایه گذاری وسیع در بخش های مختلف بوده و دولت پاکستان از سرمایه گذاران به طور کامل حمایت می کند و این حمایت ها در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر

 
1