خبر فوری

 
دیدار وزیر آموزش و پروش پاکستان با مقامات عالی سوریه
کد خبر :967985547

11:04 1401/08/16


برچسب ها : پاکستان و سوریه, دمشق, دیدار, رانا تنویر حسین, نخست وزیر سوریه, وزیر آموزش و پرورش پاکستان, وزیر آموزش و پرورش سوریه,

رانا تنویر حسین وزیر آموزش و پروش پاکستان طی سفر خود به سوریه با مقامات عالی سوریه از جمله حسین آرنوس نخست وزیر سوریه و دکتر داریم طبا همتای سوری خود دیدار و گفتگو کرد.


دمشق: به گزارش راز نیوز | رانا تنویر حسین وزیر آموزش و پروش پاکستان طی سفر خود به سوریه با مقامات عالی سوریه از جمله حسین آرنوس نخست وزیر سوریه و دکتر داریم طبا همتای سوری خود دیدار و گفتگو کرد. او به دعوت همتای سوری خود به این کشور سفر کرده است.

وی طی این سفر با حسین آرنوس نخست وزیر سوریه، بسام بشیر ابراهیم وزیر آمورش عالی سوریه، و دکتر داریم طبا وزیر آموزش و پرورش سوریه، نمیر حبیب مخلوف استاندار حمص و محمود زانوبوا استاندار حما دیدار کرده است.

نخست وزیر سوریه طی دیدار با وزیر آموزش و پرورش پاکستان گفت: پاکستان کشور برادر ما بوده و کشوری است که در شرایط سخت در کنار ما ایستاد. وزیر آموزش و پرورش پاکستان نیز طی این دیدار پیام خیرخواهانه نخست وزیر این کشور را به مردم و نخست وزیر سوریه ابلاغ کرد. سفیر پاکستان در سوریه نیز در این دیدار حضور داشت.

دو طرف طی این دیدار برای تقویت همکاری های دو کشور در بخش آموزش، هنر و تحقیقات علمی توافق کردند.

وزیر آموزش و پرورش پاکستان همچنین طی سفر به سوریه از مراکز علمی مهم این کشور و مدرسه بین المللی پاکستان در دمشق بازدید و در آن ها به عنوان مهمان ویژه سخنرانی کرد. وی همچنین دانشجویان و اساتید سوریه را از اقدامات وزارت آموزش و پرورش پاکستان و پیشرفت های علمی این کشور آگاه کرد.

وی طی دیدار با مقامات این کشور برای تبادل هیئت های علمی پاکستان و سوریه به منظور انجام تحقیقات مشترک در بخش های مختلف و افزایش همکاری های علمی و تحقیقاتی بین دو کشور توافق کردند.

ارسال نظر

 
1